Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

Είναι ταυτισμένο με την ύπαρξη της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης, ότι η ολοκλήρωση της πώλησης είναι η συμπλήρωση της αίτησης ασφάλισης.

Πράγματι, αν ένας πελάτης φτάνει στο σημείο να δίνει τα απαιτούμενα στοιχεία στον Α/Δ για την απόκτηση της κάλυψης και μάλιστα να υπογράφει και κάτω από αυτά, είναι λογικό να θεωρείται ότι η πώληση, έχει πλέον κλείσει.

Μέχρι πρότινος, στους περισσότερους κλάδους και ιδιαίτερα στον κλάδο ζωής, η συμπλήρωση της αίτησης ασφάλισης συνοδευόταν απο την κατάθεση προκαταβολής στον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή

Στοιχείο που επιβεβαίωνε ακόμη περισσότερο την συνειδητοποιημένη απόφαση αγοράς, εκ μέρους του υποψήφιου ασφαλισμένου.

Σήμερα, καμία ασφαλιστική εταιρία, σε κανέναν κλάδο, δεν απαιτεί κατάθεση προκαταβολής. Επίσης μέχρι πρότινος αλλά όχι πλέον, η παράδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου από τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή, σήμαινε και την πληρωμή στον ίδιο, του υπόλοιπου ποσού για την εξόφληση της α’ δόσης του ασφαλιστηρίου.

Η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και οι συμβάσεις συνεργασίας, έχουν οδηγήσει ακόμη περισσότερους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές να μην εμπλέκονται με την διαδικασία λήψης και απόδοσης χρημάτων.

Σε αυτό έχει συντελέσει και η προώθηση από τις ασφαλιστικές εταιρείες μεθόδων εξόφλησης ασφαλίστρων με αυτόματη διαδικασία (πιστωτικές κάρτες, χρέωση τραπεζικού λογαριασμού κ.λπ.).

Φυσική συνέπεια αυτών, είναι να μειώνεται η ένταση του ενδιαφέροντος του πελάτη μέχρι την ολοκλήρωση της έκδοσης του συμβολαίου και ταυτόχρονα να μειώνεται ακόμη περισσότερο η αξία της διαδικασίας παράδοσης συμβολαίου, στη συνείδηση των Διαμεσολαβητών.

Ίσως κάπου εδώ να βρίσκεται κρυμμένη και η αιτία που τα τελευταία ένα με δύο χρόνια υπάρχει αύξηση του ποσοστού των συμβολαίων που εκδίδονται μεν από τις Ασφαλιστικές αλλά τελικά, δεν εξοφλούνται ποτέ από τους πελάτες!

Η παράδοση του συμβολαίου είναι η επικύρωση απο τη μεριά του πελάτη, όχι μόνο της επιθυμίας του για ασφάλιση αλλά και των δικαιωμάτων και υποχρεώσεών που απορρέουν για τον ίδιο από την συγκεκριμένη ασφαλιστική σύμβαση.

Η αναλυτική και απλοϊκή επεξήγηση όλων των όρων του συμβολαίου αποτελούν μια πολύ σημαντική επαγγελματική υποχρέωση του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή, όχι μόνο σε τυπικό πλαίσιο αλλά και σε ουσιαστικό, διότι εξασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία της ασφαλιστικής σύμβασης, σε περίπτωση που επέλθει ο ασφαλιστικός κίνδυνος ή ανάγκη για εξαγορά:

Είναι απολύτως αναγκαίο, ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής, παραλαμβάνοντας το συμβόλαιο του πελάτη του, είτε το πρωτότυπο αν έτσι προκύπτει από την εταιρία που συνεργάζεται ή το αντίγραφο αν το πρωτότυπο αποστέλεται απευθείας στον πελάτη, να φροντίσει άμεσα την υλοποίηση μιας συνάντησης μαζί του, με θέμα την παράδοση του συμβολαίου και την επεξήγηση των σχετικών όρων. Άλλωστε είναι  αναγκαία απο το νόμο και η παραλαβή, από τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή, του σχετικού εντύπου παράδοσης συμβολαίου, υπογεγραμμένου από τον πελάτη.

Κατά την επεξήγηση των όρων του συμβολαίου, θα ήταν χρήσιμο να επισημάνει ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής, με όποια ένδειξη κρίνει αυτός (μολύβι ή έντονο χρώμα), τα κρίσιμα σημεία, αυτά τα οποία πιθανώς να χρειαστεί να επικαλεστεί σε μελλοντικό χρόνο και ο ίδιος, ιδιαίτερα σε περίπτωση πιθανής αποζημίωσης. Οι σημειώσεις αυτές θα υπενθυμίσουν στον πελάτη, αν και όποτε χρειαστεί, ότι πράγματι οι συγκεκριμένοι όροι του είχαν εξηγηθεί κατά την παράδοση του συμβολαίου.

Πέρα βέβαια από την πρόβλεψη πιθανών παρεξηγήσεων και την εκπλήρωση των τυπικών υποχρεώσεων του Διαμεσολαβητή, η παράδοση του συμβολαίου είναι η ουσιαστική ολοκλήρωση της πώλησης, μιας και ο πελάτης παραλαμβάνει στα χέρια του το μόνο «υλικό» στοιχείο, το μόνο πράγμα που μπορεί πιάσει στα χέρια του, σε μια υπηρεσία που στην ουσία δεν είναι παρά μια άυλη υπόσχεση.

Πηγή:underwriter.gr