Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

Η νύχτα που χρίστηκε πρωταγωνιστής, τα χρόνια της ευτυχίας, το φλερτ με το ΠΑΚ και η πίκρα της απομόνωσης.

 

Ο Πέτρος Φυσσούν έγινε πρωταγωνιστής κυριολεκτικά σε μια νύχτα, στη γενική δοκιμή ενός μονόπρακτου του Λουίτζι Πιραντέλο και σε μια παράσταση που έφερε την υπογραφή του Θεάτρου Τέχνης.

Εκείνο το βράδυ τον βλέπουν ο Μάνος Χατζιδάκις, ο Οδυσσέας Ελύτης και ο Νίκος Γκάτσος, οι οποίοι μένουν εκστατικοί με την ερμηνεία του νεαρού τότε ηθοποιού.

Ο Γκάτσος μάλιστα τον φωνάζει σε ένα διάλειμμα και του λέει: «Ξέρεις αγγλικά αγόρι μου;» για να εισπράξει την αρνητική απάντηση του νεαρού τότε Φυσσούν.

«Να μάθεις. Να μάθεις και να φύγεις αμέσως από την Ελλάδα», τον προτρέπει ο μεγάλος ποιητής, που είχε διακρίνει αμέσως τη στόφα ενός μεγάλου ηθοποιού, που θα μπορούσε να σταδιοδρομήσει στο εξωτερικό.

Μόνο που ο Φυσσούν δεν έφυγε. Έμεινε σε μια χώρα που αγάπησε από παιδί αφήνοντας το δικό του προσωπικό στίγμα και ένα ήθος που δύσκολα συναντάς σήμερα.

Το πλήρωσε αυτό το ήθος, με μια περιθωριοποίηση που δεν την επιδίωξε και δεν του άξιζε στα τελευταία χρόνια της ζωής του, ξεχασμένος σχεδόν από όλους.


Πέτρος Φυσσούν, Τέτα Χατζηχρήστου 


Γιατί συνέβη αυτό; Ίσως όπως είχε δηλώσει ο ίδιος σε μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του, «επειδή δεν έχω κάνει καμία υποχώρηση ως προς την ψυχούλα μου και την αλήθεια. Μπορεί να μην περνάω καλά οικονομικά αλλά περνάω πολύ καλά με τον εαυτό μου και με τους φίλους μου».

Μόνο που η ψυχή του πόναγε συνεχώς στο λυκαυγές της ζωής του, δεν τον άφηνε να είναι ήρεμος. Ο εκούσιος εγκλεισμός της κόρης του σε μοναστήρι, ήταν ένα σοκ για τον εκλεπτυσμένο πρωταγωνιστή που δεν έκανε εκπτώσεις, έναν δανδή του θεάτρου, με βλέμμα που μαγνήτιζε ή «σκότωνε» ανάλογα με τον ρόλο.

Δεν επιδίωξε ποτέ να γίνει ο εμπορικός σταρ, παρόλο που διέθετε τα προσόντα. Προτίμησε να είναι αυθεντικός και όχι ψεύτικος, μόνο που όταν θα έπρεπε να απολαμβάνει μια ήρεμη πλέον ζωή, αυτός ο σπουδαίος ηθοποιός ανέβηκε έναν Γολγοθά.


Η κόρη του ηθοποιού πριν ασπαστεί το μοναχισμό

Η απόφαση της Άννιας του-την οποία λάτρευε-να ακολουθήσει τον μοναχισμό ήταν μόνο η αρχή. Ακολούθησαν τα δυσεπίλυτα οικονομικά προβλήματα, αυτά που τον έβγαλαν με έξωση από το σπίτι όπου κατοικούσε με τη γυναίκα της ζωής του, Τέτα Χατζηχρήστου.

Μόνο τότε είχε καταρρεύσει μπροστά στα μάτια της και χρειάστηκε να νοσηλευτεί μάλιστα, μέχρι να συνέλθει από το σοκ του να βρίσκεσαι στον δρόμο, επειδή δεν είχε να πληρώσει τα ενοίκια που είχαν συσσωρευτεί.

Τον βοήθησαν κάποιοι να βρει μια στέγη μαζί με την Τέτα του, αλλά δουλειά δεν μπόρεσε να βρει, ούτε καν ένα ρόλο guest σε κάποιο σίριαλ.

Άνθρωπος που τα έλεγε έξω από τα δόντια ο Πέτρος Φυσσούν, πλήρωσε ίσως το ότι όταν μιλούσε έλεγε πάντα αυτό που πίστευε, είτε αφορούσε τα θεατρικά κυκλώματα είτε τις πολιτικές του θέσεις.

Το φλερτ με το ΠΑΚ στα χρόνια της εξορίας του Ανδρέα Παπανδρέου, έσβησε με την ίδρυση του ΠΑΣΟΚ για τον ηθοποιό, που εντάχθηκε στο ΚΚΕ.

Όπως είπε χρόνια αργότερα «το επίπεδο και το ήθος στο ΠΑΣΟΚ που τότε είχε ιδρυθεί ήταν ολοφάνερο και γι’ αυτό δεν δέχθηκα να μπω στο συγκεκριμένο κόμμα. Το ΚΚΕ είναι αυτό που είναι, αλλά τουλάχιστον έχει μια γραμμή που δεν αλλάζει. Προσωπικά διαφωνώ σε πολλά αλλά δεν μπορώ να μην αναγνωρίσω την ειλικρίνεια σε αυτό που κάνει».


Στο γάμο του με την Τέτα Χατζηχρήστου που ήταν η γυναίκα της ζωής του 

Ο ίδιος άλλωστε έκανε πάντα αυτό που ήθελε, αυτό που του έλεγε η καρδιά του. Όταν ένιωσε ότι ο πρώτος του γάμος με την Σουηδή Μοντ Χόνσον δεν είχε μέλλον, έφυγε σαν κύριος.

Όταν αγάπησε την Τέτα Χατζηχρήστου, δεν υπολόγισε τα είκοσι χρόνια διαφορά τους. Ήξερε ότι είχε βρει την μοναδική, την γυναίκα που θα ήθελε να έχει πάντα δίπλα του.

Όταν έφυγε πρώτη, πέρυσι τον Ιούνιο χτυπημένη από τον καρκίνο, το χτύπημα ήταν πολύ μεγάλο για την ευαίσθητη καρδιά του.

Γι’ αυτούς άλλωστε που τον ήξεραν, αυτούς που τον έζησαν, ο Πέτρος Φυσσούν δεν πέθανε από λοίμωξη του αναπνευστικού στο νοσοκομείο «Σωτηρία», όπως ανακοινώθηκε.
Πέθανε από τη ραγισμένη του καρδιά… 


Η Άννια άλλαξε το όνομά της σε μοναχή Πορφυρία





ΠΗΓΗ : www.protothema.gr