OS εκπέμπει η εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΟΣΥ)! Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της πρωτεύουσας βρίσκονται ένα βήμα... από το γκρεμό, με την εταιρεία "ακέφαλη", τα έσοδα να μειώνονται και τις οφειλές να παίρνουν... την ανιούσα.



Τραγικές είναι οι συνθήκες στην εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΟΣΥ), η οποία λειτουργεί τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της πρωτεύουσας. Τα έσοδα της δημόσιας επιχείρησης ακολουθούν σταθερή πτωτική πορεία και η εταιρεία βρίσκεται πολύ κοντά στο να κηρύξει πλήρη στάση πληρωμών.

"Ακέφαλη", με μέλη χωρίς εξουσίες!
Όπως αναφέρει tovima.gr, η εταιρεία, η οποία είναι ακέφαλη μετά την αποδοχή της παραίτησης του πρώην επικεφαλής της κ. Γιάννη Οικονόμου από τον υπουργό Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη, έχει βρεθεί χωρίς διοίκηση. Κι αυτό γιατί τυπικά παραμένουν στο διοικητικό συμβούλιο έξι μη εκτελεστικά μέλη, τα οποία όμως δεν μπορούν όμως να λάβουν αποφάσεις!

Η ΟΣΥ καταβάλλει μονάχα τους μισθούς στους 6.000 εργαζομένους της κι έχει σταματήσει να πληρώνει το ΙΚΑ, καθώς και όλους τους προμηθευτές της, οι οποίοι λαμβάνουν «έναντι» 10% των οφειλομένων.

Η εταιρεία περιμένει τα τελευταία 5 εκατ. ευρώ της τακτικής επιδότησης του 2015 (σ.σ. συνολικά ανέρχεται σε 85 εκατ. ευρώ), η αποδέσμευση των οποίων εκκρεμεί στο υπουργείο Υποδομών. Την ίδια ώρα, άγνωστο παραμένει το τι μέλλει γενέσθαι το υπολειπόμενο δίμηνο του έτους.

Λιγότερα έσοδα από κόμιστρα το μήνα Σεπτέμβριο
Τα οικονομικά στοιχεία που συλλέγουν οι συγκοινωνιακοί φορείς προκαλούν πολύ μεγάλη ανησυχία στις εταιρείες, αφού τα έσοδα από κόμιστρο μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο από τα 20 εκατ. ευρώ στα 17 εκατ. ευρώ (την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ήταν 20 εκατ. ευρώ).

Την ίδια ώρα, οι εισπράξεις από διαφήμιση και άλλες δραστηριότητες είναι εξαιρετικά χαμηλές, ενώ τα συναρμόδια υπουργεία που επιδοτούν τη μειωμένη ή τη δωρεάν μετακίνηση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων δεν βάζουν... το χέρι στην τσέπη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΑΣΑ ζητεί από την κυβέρνηση έκτακτη επιχορήγηση για να βγει η χρονιά
Ταυτόχρονα, οι ΔΕΚΟ των μεταφορών επιβαρύνονται και με την αύξηση του ΦΠΑ, τον οποίον απορροφούν κι έτσι δυσχεραίνεται ακόμη περισσότερη η οικονομική τους κατάσταση, αφού επιβαρύνονται με περίπου 2 εκατ. ευρώ ανά μήνα.

Από τα 21 εκατ. ευρώ που έχουν προϋπολογιστεί για επιδότηση του ΟΑΣΑ από τα συναρμόδια υπουργεία, έχουν εκταμιευθεί μόλις 1,7 εκατ. ευρώ, ενώ για τον ΦΠΑ απαιτούνται άλλα 8 περίπου εκατ. ευρώ ούτως ώστε να καλυφθεί η «τρύπα» και άλλα 10 εκατ. ευρώ από τις απώλειές του για τη δωρεάν μετακίνηση του Ιουλίου.

Συνεπώς υπολογίζεται ότι απαιτούνται σχεδόν 40 ακόμη εκατ. ευρώ για να βγει η χρονιά και να αποπληρωθούν οι οφειλές στους προμηθευτές.

Παράλληλα, σύμφωνα με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Υποδομών, η εκτέλεση του μεταφορικού έργου από τον ΟΑΣΑ αναστέλλεται αυτοδικαίως για όσο χρονικό διάστημα δεν καταβάλλουν τα συναρμόδια υπουργεία το αντίτιμο ή τη διαφορά του εισιτηρίου από τη σχετική πίστωση. Πρόκειται για διάταξη η οποία εφόσον εφαρμοστεί, θα σημάνει το τέλος της δωρεάν ή με μειωμένο εισιτήριο μετακίνησης για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.

Οι "προαπαιτούμενες" εκκρεμότητες
Εν τω μεταξύ εκκρεμεί και η έναρξη της υλοποίησης του επιχειρησιακού σχεδίου του ΟΑΣΑ, που αποτελεί προαπαιτούμενο για το κλείσιμο της αξιολόγησης με στόχο την εκταμίευση της πρώτης δόσης του νέου δανείου.

Το σχέδιο, το οποίο περιέχει δεκάδες δράσεις με άμεσο ορίζοντα υλοποίησης, προβλέπει (μεταξύ άλλων) τη συγχώνευση των διευθύνσεων Πληροφορικής, Ανθρώπινου Δυναμικού, Οικονομικών και Προμηθειών της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ και τη μεταφορά τους στον ΟΑΣΑ.

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση αναμένεται να προχωρήσει στην τοποθέτηση νέων διοικήσεων μετά τις 15 Νοεμβρίου. Την ίδια ώρα, το υπουργείο Υποδομών επεξεργάζεται σενάρια και αλλαγές τόσο για την νέα τιμολογιακή πολιτική, όσο και για την εξυπηρέτηση του συγκοινωνιακού δικτύου.

ΠΗΓΗ ; newsit.gr