Χωρίς... κόψιμο κορδέλας ή τελετή εγκαινίων,

πιθανότατα όχι μόνο λόγω της συγκυρίας αλλά και των μεγάλων καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση του έργου, θα δοθεί επιτέλους στην κυκλοφορία το νέο τμήμα Ραχών - Στυλίδας στο Μαλιακό κόλπο.

Όπως αιφνιδίως ανακοινώθηκε σήμερα από την κοινοπραξία Κεντρική Οδό, τη Δευτέρα πρόκειται να ανοίξει το ρεύμα προς Αθήνα και μέχρι το τέλος της εβδομάδας το ρεύμα προς Θεσσαλονίκη. Η λειτουργία του νέου τμήματος θα συνοδευτεί από τη λειτουργία ενός νέου μετωπικού σταθμού διοδίων στη θέση Μαυρομαντήλα (ενδεικτικά, 1,75 ευρώ για τα ΙΧ) και δύο πλευρικών, στην Αγία Μαρίνα και τη Στυλίδα (Καραβόμυλος).

Το τμήμα Ραχών- Στυλίδας είχε ολοκληρωθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, αλλά για άγνωστο λόγο δεν είχε μέχρι τώρα παραδοθεί. Το τμημα ανακατασκευάστηκε με έξοδα του Δημοσίου και παραδόθηκε στην κοινοπραξία Κεντρική Οδό, η οποία και θα το διαχειρίζεται για τη χρηματοδότηση της κατασκευής και συντήρησης του Ε65 (ό,τι απέμεινε από τον αρχικό σχεδιασμό).

Η υπόθεση έχει μακρά ιστορία: Η ανακατασκευή των 77,2 χιλιομέτρων της εθνικής οδού στο Πέταλο του Μαλιακού, από τον Αγιο Κωνσταντίνο έως τις Ράχες ξεκίνησε στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας από το (τότε) ΥΠΕΧΩΔΕ. Τα πρώτα 53,9 χιλιόμετρα του έργου παραδόθηκαν τμηματικά έως τον Σεπτέμβριο του 2008. Τα υπόλοιπα 23,3 χλμ., δηλαδή η παράκαμψη της Λαμίας και η παράκαμψη Στυλίδας και Ραχών, θα έπρεπε να ήταν έτοιμα τον Σεπτέμβριο του 2009 και τον Σεπτέμβριο του 2010, αντίστοιχα.

Δυστυχώς στις αρχές του 2010 τα έργα «πάγωσαν» λόγω της οικονομικής αδυναμίας της εταιρείας που τα είχε αναλάβει να συνεχίσει. Οι διαδοχικές εκλογές επιβάρυναν την κατάσταση και τελικά η υπόθεση απεμπλάκη το 2012 με την ανάθεση της παράκαμψης Στυλίδας (Στυλίδα - Ράχες, 19,2 χλμ.) στην κοινοπραξία των εταιρειών ΑΚΤΩΡ και ΤΕΡΝΑ και της παράκαμψης Λαμίας (Νέα Κοίτη Σπερχειού - κόμβος Ροδίτσας, μήκους 4,1 χλμ.) στην εταιρεία Μοχλός.

Τελικά, οι εργασίες ολοκληρώθηκαν στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2014, ενώ ακολούθησαν έλεγχοι στις σήραγγες, παράλληλα με τις εργασίες κατασκευής των νέων σταθμών διοδίων. Πάντως το Δημόσιο θα καταβάλλει πριμ στις κατασκευάστριες ύψους 19,8 εκατ. ευρώ (!), για την έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου.

Μετά την παράδοση του τμήματος Ραχών - Στυλίδας απομένει να δοθούν στην κυκλοφορία τα 4 χλμ. της παράκαμψης Λαμίας για να κλείσει οριστικά το «αιματοβαμμένο» κεφάλαιο του Μαλιακού. Το έργο έχει και εκεί ολοκληρωθεί και θα δοθεί μόλις η τροχαία το επιτρέψει, λογικά πάντως πριν από την πασχαλιάτικη έξοδο.

http://www.kathimerini.gr/

H ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ:


Έναρξη λειτουργίας νέου τμήματος "A/Κ Αγ. Μαρίνας - Ράχες"
Η Κεντρική Οδός ανακοινώνει ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3597/2007 (όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 4219/2013) που διέπουν τη Σύμβαση Παραχώρησης του έργου "Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65)", τη Δευτέρα 16 Μαρτίου αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία ο κλάδος με κατεύθυνση προς Αθήνα, του νέου τμήματος "A/Κ Αγ. Μαρίνας - Ράχες". Έως το τέλος της εβδομάδας και έπειτα από την ολοκλήρωση σχετικών τεχνικών εργασιών διασύνδεσης, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία και ο κλάδος του νέου τμήματος με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.


Η παράδοση στην κυκλοφορία των 20 χλμ. του τμήματος "Α/Κ Αγ. Μαρίνας – Ράχες", το οποίο εντάσσεται στα τμήματα που κατασκευάζει το Ελληνικό Δημόσιο και παραχωρεί προς λειτουργία στην Κεντρική Οδό, δίνει λύση στο μείζον ζήτημα οδικής ασφάλειας του πετάλου του Μαλιακού.


Πλέον, ένας νέος, σύγχρονος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτατης Κυκλοφορίας (ΛΕΑ), τρεις (3) σήραγγες διπλού κλάδου, πέντε (5) κοιλαδογέφυρες και υποδομή υψηλών προδιαγραφών θα βρίσκεται στη διάθεση των οδηγών.


Επιπρόσθετα, το σύνολο του προσωπικού της Κεντρικής Οδού, θα παρέχει μια σειρά υπηρεσιών, όπως 24ωρα περίπολα οδικής ασφάλειας, 4ψηφιο αριθμό έκτακτης ανάγκης 1075, Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών και Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε ακινητοποιημένα οχήματα, ώστε να διασφαλίζεται η απομάκρυνση τους από τον αυτοκινητόδρομο και η μεταφορά τους σε ασφαλές σημείο.

Πηγή:lamiastar.gr