Τελικές δοκιμές της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στη διαδρομή Τιθορέα – Λιανοκλάδι, πραγματοποιήθηκαν το μεσημέρι της Δευτέρας 8 Ιανουαρίου με την παρουσία του υπουργού μεταφορών - υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.


Το πρώτο επίσημο δοκιμαστικό δρομολόγιο του σιδηροδρόμου, στη νέα γραμμή Τιθορέα – Λιανοκλάδι έγινε με μεγάλη επιτυχία ενώ πρόκειται για το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο το οποίο περιλαμβάνει νέο σταθμό στο Μώλο.


Η νέα γραμμή θα λειτουργήσει μέσα στον Ιανουάριο και για ένα, περίπου, μήνα με ντιζελομηχανή. Στη συνέχεια θα έχουμε ηλεκτροκίνηση έως το Λιανοκλάδι και μέχρι τον Ιούνιο του ’18 θα έχει ολοκληρωθεί όλο το τμήμα για να έχουμε επιτέλους μια διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή, από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
Ο Υπουργός  μαζί με βουλευτές δημάρχους και φορείς απόλαυσε το πρώτο ταξίδι ενώ στο τέλος  επιθεώρησε το νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό του Λιανοκλαδίου.


To έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Τιθορέας – Λιανοκλαδίου – Δομοκού που αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της υφιστάμενης μονής γραμμής μήκους 122 χιλιομέτρων με Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων μήκους 106 χιλιομέτρων.

  Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ /ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους 9.036 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου.
Στη συνέχεια διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6.380 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Για την σπουδαιότητα του έργου μίλησαν  οι βουλευτές αλλά και ο δήμαρχος Λαμιέων Νίκος Σταυρογιάννης

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΙΧΕΛΗΣ
Η Ελλάδα αναπτύσσεται μέσα απο σύγχρονα δίκτυα . Η Φθιωτιδα αποτελεί τον πυρήνα αυτης της προσπαθειας καθιστώντας την κεντρικο συγκοινωνιακο κόμβο. Ένα έργο πνοής για όλη την Ελλάδα παραδίδεται για χρήση . Η πολιτική βούληση ξεπέρασε όλες τις δυσκολίες του παρελθόντος που αποτελούσε τροχοπέδη για την περιοχή μας. Η Ελλάδα με σταθερά βήματα μπαίνει στην τροχιά της ανάπτυξης . Το οφείλουμε στους νέους ανθρώπους , το οφείλουμε σε όλους τους Έλληνες.

ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
Ολοκληρώνεται ένα μεγάλο έργο που θα αλλάξει την ποιότητα των μετακινήσεών μας με την ταυτόχρονη δέσμευση του Υπουργού κ. Χρήστου Σπίρτζη για αξιοποίηση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας-Λειανοκλαδίου.


Το έργο αποσκοπεί:
•στη μείωση του χρόνου διαδρομής της γραμμής Αθήνας - Θεσσαλονίκης σε 3,5 ώρες μετά την ολοκλήρωση των έργων.
•στην αποκατάσταση των ασυνεχειών στα διευρωπαϊκά δίκτυα, μέρος των οποίων αποτελεί και ο σιδηροδρομικός άξονα ΠΑΘΕ/Π, τμήμα του οποίου αποτελεί το παρόν Έργο.

 
Kόστος έργου:
1,8 δις € περίπου

 

Tεχνικά χαρακτηριστικά:
Mήκος τμήματος: 106 χλμ
Tαχύτητα μελέτης: 160-200 χλμ /ώρα,
• 4 Σήραγγες μονής γραμμής (ανά κλάδο)  συνολικού μήκους 30.837,00 μ. (Σήραγγες Καλλιδρόμου και Όθρυος)
• 12 Σήραγγες διπλής γραμμής συνολικού μήκους 4.499,61 μ.
• 18 Cut & Cover διπλής γραμμής συνολικού μήκους 2.374,75 μ.
• 6 Cut & Cover μονής γραμμής συνολικού μήκους 1.708,00 μ.
• 49 Σιδηροδρομικές Γέφυρες συνολικού μήκους 6.086,88 μ.
• 32 Ανισόπεδες Διαβάσεις συνολικού μήκους 2.764,50 μ.
• 2 Νέους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς στο Μώλο και στον Άγιο Στέφανο και δύο νέες στάσεις στις Αγγείες και στο Θαυμακό.