Έτσι, παρά τα σενάρια που είχαν δει το φως της δημοσιότητας, οι ελπίδες των κατόχων οχημάτων μεγάλου κυβισμού για μείωση στο ποσό που καλούνται να πληρώσουν, εξανεμίστηκαν.
Πάντως, το υπουργείο Οικονομικών, σε μια προσπάθεια να βρεθεί ένας πιο δίκαιος τρόπος για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, έχει ήδη ξεκινήσει την επεξεργασία των δεδομένων για τη δημιουργία μιας εφαρμογής, που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών εξειδικευμένα για κάθε όχημα, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π. χ με αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος με τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας).
Με τον τρόπο αυτό θα καλυφθεί η ανάγκη για την υιοθέτηση και εφαρμογή ενός δίκαιου και αντικειμενικού συστήματος υπολογισμού του ύψους των τελών κυκλοφορίας, θα αρθούν οι αδικίες του τρέχοντος εφαρμοζόμενου συστήματος σε μεγάλο βαθμό, ενώ το νέο σύστημα θα εξυπηρετήσει τον πολιτικό στόχο, ο οποίος είναι η δικαιότερη και αντιπροσωπευτικότερη κατανομή των βαρών στους πολίτες της χώρας.
Τι θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων
Για επιβατηγά αυτοκίνητα, δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες που έχουν ταξινομηθεί έως 31/10/2010, ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας γίνεται αποκλειστικά βάσει του κυβισμού τους.
Για όσα αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες ταξινομήθηκαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, τα τέλη υπολογίζονται βάσει της εκπομπής ρύπων.