Νίκος Φίλης: Προκλητικός, άσχετος ή επικίνδυνος;
Στη Δημοσιογραφία, σημασία δεν έχει τι, πού και πώς λες κάτι, αλλά ποιος είσαι και κυρίως γιατί το υποστηρίζεις. Το τελευταίο διάστημα, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης έχει βαλθεί να… καταπλήξει τους πάντες, με το απίστευτο μένος, με το οποίο καταφέρεται απέναντι σε οτιδήποτε συνδέει την Παιδεία με την ορθόδοξη πίστη, με την αγάπη προς την πατρίδα και γενικά με ό,τι κατόρθωσε αιώνες τώρα να κρατήσει ζωντανό το κύτταρο αυτού του ταλαίπωρου λαού.
Θα ήταν αρκετά εύκολη η κριτική μας προς τον ερίτιμο κύριο Υπουργό, εάν επικεντρωνόμασταν στο τι ακριβώς έχει σπουδάσει. Δεν θα σταθούμε εδώ, γιατί θα ήταν πολύ κοντόφθαλμο. Εκεί, όμως, που πρέπει να σταθούμε είναι τι ακριβώς προσπαθεί να πετύχει ο κ. Φίλης με τις προκλητικές δηλώσεις για τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία.
Ας κάνουμε μια πολύ σύντομη αναδρομή…
Λίγους μήνες νωρίτερα, όντας καλεσμένος σε τηλεοπτική εκπομπή, ο υπουργός επιχείρησε να υποβαθμίσει την διεθνώς αναγνωρισμένη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου σε μια απλή «αιματηρή εθνοκάθαρση».
Σχεδόν αμέσως μετά άρχισε να απειλεί και να καταφέρεται εναντίον του κλήρου, λέγοντας σε κάθε δυνατή ευκαιρία ότι οι ιερωμένοι δεν έχουν καμία δουλειά στις σχολικές αίθουσες. Ύστερα, ζήτησε την κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών και την αντικατάστασή του με ένα γενικόλογο μάθημα Θρησκειολογίας, περίπου στα πρότυπα του μαθήματος που διδασκόταν πριν από χρόνια στη Β’ Λυκείου των πάλαι ποτέ Ενιαίων Πολυκλαδικών Λυκείων.
Κατόπιν, ήρθαν οι δηλώσεις για κατάργηση των εθνικών παρελάσεων και εν συνεχεία άρχισαν και οι προτάσεις για μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών, επειδή «η διδασκαλία τους είναι παρά φύσιν».
Δείτε επίσης....
Ταυτόχρονα, δόθηκαν στη δημοσιότητα τα πορίσματα της Εθνικής Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία, με τα απίστευτα όσα αναφέρονται για «πολιτικούς όρκους» μαθητών και γονέων, κώδικες συμπεριφοράς, διδασκαλεία ιδεολογικής αναμόρφωσης στο πρότυπο των σχολείων του καθεστώτος Τσαουσέσκου και άλλα τέτοια «όμορφα».
Και φτάνουμε στη χθεσινή ημέρα (14/06/2016), κατά την οποία ο κ. Φίλης, επισκεπτόμενος το δημοτικό σχολείο Ξυλοκέριζας Κορίνθου, κάλεσε μαθητές και εκπαιδευτικούς να μην κάνουν πρωινή προσευχή στο σχολείο!
«Δεν είναι αμαρτία να πείτε ότι δεν θα κάνετε μια μέρα προσευχή στο σχολείο. Υπάρχουν τόσοι άλλοι τρόποι προσευχής και στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό» ανέφερε ο Νίκος Φίλης και πρόσθεσε: «Δεν θέλουμε φετφάδες. Όχι στην ομοιομορφία στα ζητήματα αυτά και εμπιστοσύνη στον εκπαιδευτικό».
Είναι ποτέ δυνατόν, ένας άνθρωπος με επιστημονικές, όπως ο ίδιος διατείνεται, αντιλήψεις να παρομοιάζει την πρωινή προσευχή με φετφά; Γιατί τέτοιο μένος, τέτοιο μίσος απέναντι σε καθετί που αφορά στην πίστη ή τη θρησκεία;
Φαίνεται πως ο Υπουργός Παιδείας εκνευρίζεται, όταν ακούει πόσο σημαντικό ρόλο είχε διαδραματίσει η Εκκλησία στη διάσωση του Γένους, σε καιρούς σκλαβιάς και ιδιαίτερα χαλεπούς. Ξέχασε τον Μελέτιο Πηγά, τον Μάξιμο Μαργούνιο, τον Άνθιμο Γαζή, τον Ευγένιο Βούλγαρη και το Νεόφυτο Δούκα και τους άλλους δασκάλους που προηγήθηκαν της Ελληνικής Επανάστασης;
«Παρά φύσιν» τα Αρχαία; Για να δούμε τι λέει ο Ι. Θ. Κακριδής!
Επίσης, πώς είναι δυνατό να διέλαθε της προσοχής του κ. Φίλη ότι σε άλλες χώρες της Ευρώπης ακόμη και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, κορυφαία πανεπιστήμια αποφαίνονται πως το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών βοηθά τους μαθητές στο να ανοίξουν τους πνευματικούς ορίζοντές τους; Δεν γνωρίζει ο νυν υπουργός Παιδείας, επί παραδείγματι, πως στα σχολεία της Γαλλίας και της Γερμανίας, το μάθημα αυτό διδάσκεται με ιδιαίτερη θέρμη στην ερασμιακή προφορά;
Ένας από τους κορυφαίους Έλληνες κλασικούς φιλολόγους και ομηριστές, ο Ιωάννης Θ. Κακριδής (1901-1992) είχε τονίσει κάποτε σε σημείωμά του τη σπουδαιότητα του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής.
«Τα παιδιά μας που δεν θα συνεχίσουν τις σπουδές τους, φεύγοντας από το τριτάξιο Γυμνάσιο, για να ακολουθήσουν ένα επάγγελμα, ανήκουν στον κόσμο, που δεν θα ξέρει τ΄ αρχαία Ελληνικά. Μα με την οικείωσή τους με τους αρχαίους κλασικούς, ας είναι και από τις μεταφράσεις, θα έχουν αποχτήσει κάτι πολύτιμο. Θα τους έχει ανοιχτεί η αυλαία σ΄ έναν κόσμο θαυμαστό σε ομορφιά και σε σκέψη, και είμαι βέβαιος πως θα ξαναγυρίζουν σ΄ αυτόν και αργότερα, πράγμα που δεν γίνεται σήμερα», είχε γράψει κάποτε ο ίδιος, όταν ρωτήθηκε γιατί είναι τόσο σημαντικό να διδάσκονται τα Αρχαία Ελληνικά.
Αυτή και μόνο η τοποθέτηση ενός πραγματικού δασκάλου είναι η καλύτερη απάντηση στις δήθεν επιστημονικές πομφόλυγες του υπουργού Παιδείας και δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση.
Σε τελευταία ανάλυση, πώς είναι δυνατόν ένας άνθρωπος, που υποτίθεται πως διαδραματίζει ρόλο θεματοφύλακα της εθνικής παιδείας να επεμβαίνει με έναν τόσο ανήθικο και προκλητικό τρόπο στις θρησκευτικές πεποιθήσεις των νέων; Και κατ’ επέκταση, γιατί ο πολιτικός του προϊστάμενος, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας να μην τον επιπλήττει ή ακόμη και να μην τον στέλνει στο σπίτι του;
Είναι πολύ επικίνδυνη η «πολιτική ορθότητα» που επιχειρούν να εισαγάγουν ο κ. Φίλης και οι συν αυτώ. Όποιος μιλάει για πατρίδα, δεν είναι φιλόπατρις, αλλά φασίστας. Όποιος μιλάει για τη θρησκεία, δεν είναι πιστός, αλλά ισοδυναμεί με ταλιμπάν.
Επιτέλους! Αυτό το κακόγουστο ανέκδοτο πρέπει να σταματήσει εδώ και τώρα. Ιδίως τη στιγμή που άνθρωποι, όπως ο κ. Φίλης παίζουν, όχι μόνο με τη μόρφωση αλλά και με τις ψυχές των νέων παιδιών!
ΠΗΓΗ : newsbomb.gr