Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

ΤΑ ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΦΕΡΝΕΙ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ - ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ


Πειράματα στων φορολογουμένων... το κεφάλι... κάνει η κυβέρνηση που έχει αναθέσει σε Ειδική Επιτροπή που ασχολείται με τα αυτοκίνητα να αυξήσει τα έσοδα από τα τέλη αλλά... και τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν στους δρομους.
Αποτέλεσμα του νέου τρόπου υπολογισμού θα είναι εως ...και υπερδιπλάσια τέλη για αυτοκίνητα μεγάλων ρύπων και μικρού κυβισμού που κυκλοφόρησαν από το 2007 αφού για αυτά τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση τους ρύπους.

Για παράδειγμα αυτοκίνητο με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2007 και κυβισμό 1,3 λίτρα, του οποίου τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ήταν 135 ευρώ ενώ με βάση τις εκπομπές ρύπων τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 ανέρχονται σε 426.3 ευρώ ...
Η Ειδική Επιτροπή που έχει συσταθεί από το υπουργείο Οικονομικών έχει μπει στο στόχαστρο μετά την αποτυχία της στο νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης που είχε ως αποτέλεσμα το «πάγωμα» των εκτελωνισμών καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και των δημοσίων εσόδων.
Με την εμπειρία της αποτυχίας αυτής πλέον, ο στόχος είναι η αύξηση των τελών αλλά και των αυτκινήτων και τη δύσκολη αυτή εξίσωση καλείται να λύσει η Επιτροπή.
Τα τέλη κυκλοφορίας, μαζί με τον ΕΝΦΙΑ και το φόρο εισοδήματος, είναι η τρίτη μεγάλη φορολογική υποχρέωση που θα πρέπει να εκπληρώσουν οι φορολογούμενοι έως το τέλος του έτους και αντίστοιχα η σημασία τους είναι μεγάλη για τα δημόσια έσοδα αφού έχει υπολογιστεί ότι θα αποφέρουν 1,3 δις. ευρώ στο τέλος του χρόνου.
Η πρόταση που επεξεργάζεται η Επιτροπή αλλάζει τον υπολογισμό των τελών επεκτείνοντας τον υπολογισμό με βάση τους ρύπους για οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου 2007. Σύμφωνα με τα ισχύοντα σήμερα, με βάση τους ρύπους υπολογίζονται τα τέλη για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν μετά το 2010 ενώ για τα παλαιότερα οχήματα τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό. Με την επέκταση για τρία χρόνια, προκύπτουν μειώσεις για τα οχήματα ηλικίας έως δέκα ετών μεγάλου κυβισμού, και αυξομειώσεις για τα μικρότερου κυβισμού.


Αρχικά είχε προταθεί η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 σε οχήματα με 1η Άδεια από την 1η/1/2003 αλλά τελικά δεν προωθείται καθώς βρήκε αντίθετους τόσο τους εισαγωγείς και εμπόρους όσο και στελέχη του οικονομικού επιτελείου καθώς εκτιμούν πως θα έχει τα αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.
Η τελική πρόταση για επέκτασης των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 σε αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά από την 1η/1/2007 αντί της 1ης/1/2003 , όμως περιορίζει τον αριθμό των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που θα επηρεαστούν σε πάνω από 1 εκατ. από 3 εκατ. που περιελάμβανε το αρχικό σχέδιο.
Από την άλλη, ο υπολογισμός των τελών με βάση τους ρύπους για τα αυτοκίνητα από το 2007 , λόγω των αυξημένων ρύπων τους, είναι πιθανό να φέρει μεγάλες αυξήσεις στα τέλη του 2017 ειδικά για τα αυτοκίνητα που πλήρωναν χαμηλά τέλη λόγω του μικρού κυβισμού του κινητήρα.
Κίνδυνος για καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας


Ο κίνδυνος του νέου τρόπου υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 , είναι να φέρει κύμα καταθέσεων των πινακίδων κυκλοφορίας, από τους ιδιοκτήτες που θα δουν διπλάσια τέλη, το οποίο και θα φέρει μεγάλο έλλειμμα στον προϋπολογισμό. Ήδη στις εφορίες βρίσκονται πάνω από 750.000 πινακίδες κυκλοφορίας κατατεθειμένες.
Παράλληλα η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους θα απαξιώσει κι άλλο τα εγχώρια μεταχειρισμένα ΙΧ θα χάσουν την αξία τους και οι εμπορίες αυτοκινήτων θα υποστούν τεράστιες ζημίες.

ΠΗΓΗ ; newsbomb.gr