Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

Τέλος στην αγωνία χιλιάδων υποψηφίων, που το πρωί της Παρασκευής έμαθαν τους βαθμούς τους στα μαθήματα που εξετάστηκαν πανελλαδικώς τις δύο πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου. Λίγο πριν τις 11 το πρωί οι βαθμοί αναρτήθηκαν στα σχολεία της χώρας, αλλά και ηλεκτρονικά στη σελίδα του Υπουργείου Παιδείας.

Οι υποψήφιοι μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα http://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Για τον υπολογισμό των μορίων, σύμφωνα με την ισχύουσα υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 2647 τεύχος Β'/9.12.2015), αρχικά δεν προσμετρώνται οι «ενδοσχολικοί» βαθμοί, παρά μόνο οι βαθμοί των Πανελλαδικών.

Το υπουργείο Παιδείας, όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, σε μια προσπάθεια διευκόλυνσης των υποψηφίων για τη λύση του γρίφου της εύρεσης του σωστού συνόλου των μορίων τους, θα παρέχει από αύριο μία πλατφόρμα στην οποία θα μπορούν οι υποψήφιοι, συμπληρώνοντας τους βαθμούς τους, να βλέπουν το σύνολο των μορίων τους.

Όσοι ωστόσο, θέλουν να βρουν με τον παραδοσιακό τρόπο, η διαδικασία έχει ως εξής: Αρχικά, το άθροισμα των γραπτών βαθμών (σε εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου) των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο πολλαπλασιάζεται επί δύο (2).

Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο. Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100).

Για σχολές ή τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικών δοκιμασιών ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου γίνεται ως εξής:

Στο σύνολο μορίων προστίθενται τα μόρια που προκύπτουν από τον πολλαπλασιασμό με το εκατό (100) του γινομένου του βαθμού του υποψηφίου στο απαιτούμενο ειδικό μάθημα ή στις πρακτικές δοκιμασίες με τον αντίστοιχο συντελεστή κατά περίπτωση (επί 1 ή επί 2).

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος εξεταστεί πανελλαδικά και σε πέμπτο μάθημα, προκειμένου να έχει πρόσβαση σε δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο, τότε ο υπολογισμός των μορίων του για κάθε ένα από τα δύο Επιστημονικά Πεδία που έχει δικαίωμα να δηλώσει προτίμηση, γίνεται με βάση τα αντίστοιχα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Κάνοντας μία σύνθεση των παραπάνω, ο αλγόριθμος, με βάση τον οποίο θα μπορούν οι υποψήφιοι να υπολογίσουν τα μόριά τους είναι ο εξής:

Μ = [((α+β+γ+δ) • 2) + ((α • 1,3) + (β • 0,7))] • 100

Για παράδειγμα, εάν ένας υποψήφιος της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών έχει δώσει για τις σχολές του 2ου επιστημονικού πεδίου Μαθηματικά (α), Φυσική (β), Χημεία (γ) και Νεοελληνική Γλώσσα (δ), θα υπολογίσει το άθροισμα των βαθμών του και θα το πολλαπλασιάσει επί δύο. Στη συνέχεια, θα πολλαπλασιάσει τη βαθμολογία των Μαθηματικών με τον συντελεστή βαρύτητας 1,3 και τη βαθμολογία της Φυσικής με τον συντελεστή βαρύτητας 0,3. Τα δύο αυτά γινόμενα θα τα προσθέσει και το άθροισμά τους, θα το προσθέσει με το πρώτο γινόμενο. Το συνολικό άθροισμα που θα βγει, πολλαπλασιάζεται επί 100, για τον τελικό αριθμό μορίων.

Στην περίπτωση που ο υποψήφιος θέλει να έχει επιλογή και στο 3ο επιστημονικό πεδίο των επιστημών Υγείας, έχει δώσει και πέμπτο μάθημα, τη Βιολογία (ε). Σε αυτή την περίπτωση, τα μόριά του για τις σχολές του 3ου πεδίου θα υπολογιστούν υπολογίζοντας τις βαθμολογίες Βιολογίας (ε), Φυσικής (β), Χημείας (γ) και Νεοελληνικής Γλώσσας (δ), αφήνοντας εκτός τα Μαθηματικά και με συντελεστή βαρύτητας 1,3 στη Βιολογία και 0,7 στη Φυσική.

Όσον αφορά τους συντελεστές βαρύτητας, η μόνη εξαίρεση αφορά στο 3ο επιστημονικό πεδίο, Επιστημών Υγείας και Ζωής, όπου οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων είναι 0,9 και 0,4, από τις ομάδες προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

Αναλυτικά, τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας, που προβλέπονται στις Ομάδες Προσανατολισμού για κάθε Επιστημονικό Πεδίο, έχουν ως εξής:

A. Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

1ο Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών

α) Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Ιστορία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής

α) Βιολογία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα εννιά (0,9)

β) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή μηδέν κόμμα τέσσερα (0,4)

4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης

α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Μαθηματικά Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Β. Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών

2ο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών

α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Φυσική Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής

α) Βιολογία Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Χημεία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης

α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Ιστορία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Γ. Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής

α) Βιολογία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα εννιά (0,9)

β) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή μηδέν κόμμα τέσσερα (0,4)

4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης

α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Ιστορία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

5ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής

α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Αρχές Οικονομικής Θεωρίας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Μόνη εξαίρεση, για το 3ο επιστημονικό πεδίο, Επιστημών Υγείας και Ζωής, οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων είναι 0,9 (για τη Βιολογία γενικής Παιδείας) και 0,4 (για τη Νεοελληνική Γλώσσα), αντί 1,3 και 0,7, που είναι στα άλλα πεδία.

Οι συντελεστές του ειδικού μαθήματος ή των πρακτικών δοκιμασιών κατά περίπτωση είναι:

1. Δύο (2) για τα Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση στα ειδικά μαθήματα:

«Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο»

«Αρμονία» και «Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων».

2. Δύο (2) για τα τμήματα:

Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών,

Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του

Ιονίου Πανεπιστημίου Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.

3. Ένα (1) για το τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης Παν. Ιωαννίνων για το οποίο απαιτείται εξέταση στο ειδικό μάθημα «Ελεύθερο Σχέδιο» και για όλες τις λοιπές σχολές και τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας, με την επιφύλαξη των περιπτώσεων 1 και 2.
Οι τελευταίες προβλέψεις για τις Βάσεις 2017

Τη δεδομένη στιγμή, αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία και οι όποιες προβλέψεις είναι παρακινδυνευμένες, με μία πρώτη εκτίμηση, μπορεί κανείς να εικάσει σε τι κατεύθυνση θα κινηθούν οι βάσεις στα επιστημονικά πεδία.

Όσον αφορά στο 4ο πεδίο, των Επιστημών της Εκπαίδευσης, αναμένεται σημαντική άνοδος των βαθμολογιών, αφού σε σχέση με πέρυσι, η ζήτηση από πλευράς υποψηφίων έχει υπερδιπλασιαστεί. «Πέρυσι είχαν επιλέξει περίπου 8.500 υποψήφιοι το τέταρτο πεδίο, ενώ φέτος ο αριθμός αυτός ξεπερνάει τις 17.000, άρα με μαθηματική ακρίβεια, θα σημειωθεί άνοδος στις παιδαγωγικές σχολές», σχολίασε, μιλώντας στο ΑΠΕ ο Γιώργος Χατζητέγας, εκπαιδευτικός φροντιστής.
 
Στο 2ο και το 5ο πεδίο (Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών και Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής αντίστοιχα), σύμφωνα με τον κ. Χατζητέγα, θα σημειωθεί πτώση των βάσεων, εξαιτίας των χαμηλών επιδόσεων που αναμένονται στα Μαθηματικά προσανατολισμού.

Ειδικά για το 5ο πεδίο, αναμένεται σημαντική πτώση, καθώς, όπως αναφέρει, «σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε από τα βαθμολογικά κέντρα, θα υπάρξει πολύ μεγάλο ποσοστό κάτω της βάσης, αλλά και υστέρηση των βαθμολογιών και στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας».

ΠΗΓΗ: www.newsbomb.gr