Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

jumbo

Από την Πρέβεζα και την Κατερίνη ξεκινά η Jumbo το crash test της κυριακάτικης λειτουργίας των καταστημάτων της καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις των εμπορικών συλλόγων και αμηχανία στην υπόλοιπη αγορά.

 

Γιατί όμως η Jumbo επέλεξε τώρα να κάνει το βήμα;

Πηγές της εταιρείας με τις οποίες επικοινώνησε το Capital.gr ανέφεραν πως "δεν υπάρχει ουδεμία ειδική ρύθμιση για την Jumbo”.

Σημείωσαν πως η εταιρεία αξιοποίησε τα εργαλεία που της δίνει η νομοθεσία και αποφάσισε τα καταστήματά της σε Πρέβεζα και Κατερίνη να λειτουργούν και τις Κυριακές, δηλαδή σε περιοχές όπου βάσει της νομοθεσίας έχουν και οι υπόλοιποι έμποροι δικαίωμα να ανοίξουν, εφόσον το επιθυμούν".

Σύμφωνα με άλλες πηγές, η αλυσίδα επένδυσε στις συγκεκριμένες περιοχές συνολικά περί τα 20 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία των καταστημάτων με τη λογική ότι θα μπορούν να ανοίξουν και τις Κυριακές. Οι ίδιες πηγές αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει στη λειτουργία και άλλων καταστημάτων της και τις Κυριακές.

Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο του Νομού Πρέβεζας, πάντως, ζητά την άμεση αναίρεση της απόφασης, με το Επιμελητήριο Πρέβεζας να έχει στείλει επιστολή διαμαρτυρίας στην Επιθεώρηση Εργασίας.

Η νομοθεσία ν. 4177/2013 και ν. 4472/2017 προβλέπει πως με αιτιολογημένη απόφαση του κατά τόπον αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη, η οποία εκδίδεται μετά από διαβούλευση με τοπικούς και συλλογικούς φορείς και ισχύει από το επόμενο έτος από τη δημοσίευσή της, ορίζονται με σαφή τρόπο οι περιοχές στις οποίες επιτρέπεται προαιρετικά η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων και άλλες Κυριακές, πλην των αναφερομένων στις παρ. 1 και 1Α, λαμβανομένων υπόψιν των τοπικών ιδιαιτεροτήτων που σχετίζονται με την οικονομική δραστηριότητα της περιοχής".

Η απόφαση της Jumbo του Απόστολου Βακάκη ανοίγει τον ασκό του Αιόλου σε μια αγορά, αυτή κυρίως της μικρής λιανικής, η οποία επιχειρεί να πετύχει τον περιορισμό των Κυριακών που μένουν ανοικτά τα καταστήματα. Αλλά και οι "μεγάλοι" αναμένεται να πιεστούν από αυτή την κίνηση της Jumbo, μια αλυσίδα που εδώ και αρκετά χρόνια δεν αποτελεί ένα κατάστημα παιχνιδιών αλλά έχει μετατραπεί σε ένα πολυκατάστημα, αφού εκτός από παιχνίδια, που αντιπροσωπεύουν κάτω από το 40% του τζίρου της, πουλά είδη που μπορεί να βρει κάποιος σε ένα σούπερ μάρκετ ή σε ένα κατάστημα ένδυσης-υπόδησης.

ΠΗΓΗ: www.capital.gr