Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

Ήταν τον Απρίλιο που γυναίκα οδηγός χτύπησε ένα κοριτσάκι 2 ετών. Όταν η γιαγιά της ανήλικης φώναξε "σταματήστε! χτυπήσατε ένα παιδί!", σταμάτησε.

Έκανε όπισθεν και πέρασε πάνω από το κεφάλι του δίχρονου κοριτσιού. Στη συνέχεια πέρασε για μια ακόμα φορά πάνω από το κορμάκι του. Όταν βγήκε από την αγωνιστική BMW, η οδηγός που δεν είχε δίπλωμα έκανε μια σοκαριστική προσφορά στην οικογένεια. "Μην πείτε ότι οδηγούσα το αυτοκίνητο. Πείτε ότι ήταν ο άντρας μου. Μπορούμε να σας δώσουμε χρήματα".
Μοιάζει με τρελό αστικό μύθο αλλά αποτελεί κοινή πραγματικότητα στην Κίνα. Οδηγοί που έχουν τραυματίσει πεζούς προσπαθούν να τους σκοτώσουν. Οι κάμερες ασφαλείας έχουν "συλλάβει" οδηγούς να περνούν πάνω από τα θύματά τους για να βεβαιωθούν ότι είναι νεκροί. "Είναι καλύτερα να σκοτώσεις κάποιον παρά να τον τραυματίσεις". Είναι κοινή λαϊκή ρήση στην Κίνα.

Οι υποθέσεις των διπλών χτυπημάτων κυκλοφορούν εδώ και δεκαετίες. Ο δημοσιογράφος του Slate Geoffrey Sant θυμάται να του αποκαλύπτει μοτοσικλετιστής ότι αν χτυπούσε κάποιον θα τον ξαναχτυπούσε μέχρι να σιγουρευτεί ότι είναι νεκρός. Το σοκ του ήταν μεγάλο. Εκείνος του εξήγησε πως αν ακρωτηριάσει κάποιον θα πρέπει να πληρώνει μια ζωή. Αν όμως τον σκοτώσει τότε θα πρέπει να πληρώσει μια φορά τα έξοδα της κηδείας. Επέμεινε ότι μιλάει σοβαρά. Και αυτή είναι η κοινή πρακτική.

Οι περισσότεροι συμφωνούν ότι το φαινόμενο hit-to-kill προέρχεται εν μέρει τουλάχιστον από τους τρελούς νόμους για την αποζημίωση των θυμάτων. Η αποζημίωση για τη δολοφονία ενός ανθρώπου σε τροχαίο στην Κίνα είναι σχετικά μικρή και κυμαίνεται από 30.000 έως 50.000 δολάρια. Μόλις καταβληθεί η αποζημίωση, το θέμα έχει τελειώσει.

Αντίθετα, η αποζημίωση για την περίθαλψη ενός σοβαρά τραυματισμένου θύματος τροχαίου είναι για μια ολόκληρη ζωή και μπορεί να ανέλθει σε εκατομμύρια δολάρια. Οι οδηγοί που επιλέγουν να σκοτώσουν το κάνουν επειδή είναι πολύ πιο οικονομικό και για να ξεφύγουν από τις κατηγορίες για φόνο.

Στο παρελθόν που δεν υπήρχαν τόσες κάμερες ασφαλείας, δεν υπήρχαν αποδείξεις ότι ο οδηγός χτύπησε το θύμα δύο φορές. Ακόμα και σήμερα όμως οι οδηγοί φαίνονται σίγουροι ότι μπορούν να λαδώσουν τοπικούς αξιωματούχους ή να προσλάβουν δικηγόρο για να αποφύγουν τις κατηγορίες.

Το πιο τρομακτικό είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις το θύμα δεν έχει τραυματιστεί σοβαρά αλλά ο οδηγός επιστρέφει και το σκοτώνει. Ακόμα μάλιστα και σε εκείνα τα τροχαία που υπάρχουν αποδείξεις ότι ο οδηγός χτύπησε ξανά και ξανά το θύμα του, οι οδηγοί πλήρωσαν τα ίδια ή και μικρότερα πρόστιμα από αυτά που θα τους επιβάλλονταν αν το είχαν απλά τραυματίσει.  

Με τόσους πολλούς hit-to-kill οδηγούς να μην πληρώνουν για τα εγκλημάτά τους, κάποιες φορές ο κόσμος παίρνει τον νόμο στα χέρια του. Τόσο στην Κίνα όσο και στην Ταϊβάν έχουν περάσει νόμους στην προσπάθεια να εξαλείψουν το τρομακτικό φαινόμενο.

Το γεγονός όμως ότι επιβάλλονται ποινές χάδι, όπως στην περίπτωση της γυναίκας που σκότωσε το 2χρονο κοριτσάκι που προτάθηκε να καταδικαστεί σε 2-4 χρόνια φυλακή, φαίνεται να στρέφει ολοένα και περισσότερους οδηγούς στην επιλογή του φόνου.

ΠΗΓΗ : newsit.gr