Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

"Πράσινο φως" για την εγκατάσταση καμερών αρχικά στα 17 νέα τρένα της γραμμής 2 πήρε πριν από λίγες ημέρες η ΣΤΑΣΥ. Ο χρόνος τήρησης των δεδομένων καταγραφής δεν θα ξεπερνά τις δύο ημέρες. Τι αναφέρει η Αρχή για τα Προσωπικά Δεδομένα



Κάμερες ασφαλείας στο εσωτερικό των βαγονιών των συρμών του Μετρό αναμένεται να τοποθετηθούν έως το τέλος του μήνα, καθώς η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έδωσε τελικά την έγκριση της για τη χρησιμοποίηση τους ύστερα από τα αλλεπάλληλα αιτήματα της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές συγκοινωνίες) τα τελευταία χρόνια.
Σε πρώτη φάση οι κάμερες θα αρχίσουν να λειτουργούν στους 17 συρμούς νέας γενιάς του μετρό, οι οποίοι έχουν δρομολογηθεί στο δίκτυο του μέσου καθώς αυτό θεωρείται πιο εύκολο δεδομένου ότι οι συγκεκριμένοι συρμοί τις διαθέτουν εκ κατασκευής.
Σε δεύτερη φάση κάμερες μπορούν να τοποθετηθούν και στους παλαιότερους συρμούς του δικτύου καθώς επίσης και στα βαγόνια του ΗΣΑΠ και του τραμ εάν βεβαίως το κόστος δεν είναι απαγορευτικό.


Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κάμερες θα τοποθετηθούν ανά ζεύγη στην οροφή των βαγονιών ώστε να επιτυγχάνεται η επίβλεψη όλου του εσωτερικού χώρου, ενώ συνολικά ο κάθε συρμός θα έχει 24 εσωτερικές κάμερες. Να σημειωθεί ότι έχει ήδη δοθεί άδεια για την εγκατάσταση καμερών και στο εξωτερικό των συρμών.
Η διαχείριση των καμερών θα γίνεται από τον οδηγό, ενώ θα υπάρχει και κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη εδώ και έξι χρόνια τόσο στα αμαξοστάσια όσο και σε όλους τους χώρους των σταθμών του Μετρό (αποβάθρες, εκδοτήρια, κλπ) λειτουργούν 670 κάμερες.


Ωστόσο έως σήμερα τα αλλεπάλληλα αιτήματα της διοίκησης της εταιρίας για τοποθέτηση καμερών και στο εσωτερικό των βαγονιών προσέκρουαν στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και απορρίπτονταν.
Αυτή τη φορά, πάντως, το αίτημα της ΣΤΑΣΥ εγκρίθηκε. Στο σκεπτικό του αιτήματος η εταιρία ανέφερε την ανάγκη ύπαρξης καμερών σε ένα μέσο, με το οποίο μετακινούνται καθημερινά σχεδόν 1 εκατομμύριο επιβάτες. Στόχος της βιντεοεπιτήρησης-σημείωναν- είναι η προστασία και η αποφυγή όχι μόνο τρομοκρατικών ενεργειών αλλά και κλοπών και άλλων βίαιων ενεργειών, δολιοφθορών και ζημιών στα βαγόνια καθώς επίσης και η καλύτερη διαχείριση ενδεχόμενης πυρκαγιάς, κλπ.


Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι στο τελευταίο βαγόνι συρμού του Μετρό στο σταθμό του Αιγάλεω είχε εντοπιστεί το 2012 από τον ηλεκτροδηγό, σακούλα, η οποία περιείχε εμπρηστικό μηχανισμό.

ΠΗΓΗ : news247.gr