Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

Κυρίες και Κύριοι,

Η Μαριέττα Γιαννάκου είναι πολίτης, επιστήμων και πολιτικός με διακριτή πορεία και αξιόλογη συμβολή στη δημόσια ζωή της χώρας επί 4 δεκαετίες.

Από τα μαθητικά μου χρόνια την παρακολουθώ.

Την ξεχώρισα για τον ορθολογισμό και τη σταθερότητα που απέπνεε.

Θεωρώ δε τον εαυτό μου τυχερό όταν, προς το τέλος του πρώτου μισού της δεκαετίας του ’90, η κα. Γιαννάκου και ο νέος - τότε - Βουλευτής κ. Καραμανλής, με ενέταξαν, ως φοιτητή, στη διοίκηση του νεοσύστατου «Ελληνικού Κέντρου Προώθησης της Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης».

 

Εκεί έμαθα πολλά για την ελληνική οπτική της στρατηγικής σχέσης της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τους ευχαριστώ θερμά για όσα μου έδωσαν.

 

Κυρίες και Κύριοι,

Η Μαριέττα Γιαννάκου υπηρέτησε την πατρίδα από διάφορους δημόσιους ρόλους.

Και την υπηρέτησε με ευθύνη, καταγράφοντας σημαντικό έργο σε όλα τα πεδία στα οποία εργάσθηκε.

Στην κοινωνία των πολιτών, στη Βουλή των Ελλήνων, σε Κυβερνήσεις, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Συμμετείχε σε δύο Κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας, το 1990 υπό τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη και το 2004 υπό τον Κώστα Καραμανλή.

Κυβερνήσεις που τόλμησαν να υλοποιήσουν ή να επιχειρήσουν δύσκολες αλλά αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις, μέσα σε κοινωνικοπολιτικά περιβάλλοντα τα οποία αντιδρούσαν, αφού ήταν εμποτισμένα από αντιλήψεις εύκολων και βραχυχρονίως ευχάριστων λύσεων.

Η κα. Γιαννάκου υπηρέτησε την εκπαίδευση ως Υπουργός την περίοδο 2004-2007.

Την υπηρέτησε με διορατικότητα, στρατηγική, ευθυκρισία και τόλμη.

Προώθησε ένα συνεκτικό πλέγμα ρυθμίσεων, βάζοντας την εκπαίδευση σε τροχιά σύγκλισης με τα εκπαιδευτικά πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ενδεικτικά για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στην οποία υπηρετούσα εκείνη την περίοδο, σημειώνω:

  • Την ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ.
  • Την εισαγωγή της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης με στόχο τη διασφάλιση της ποιότητας.
  • Την προώθηση της διαφάνειας και της κοινωνικής λογοδοσίας.
  • Την καθιέρωση ελάχιστης βαθμολογικής βάσης εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, γνωστή ως βάση του 10.
  • Τη βελτίωση των διαδικασιών εκλογής πρυτανικών αρχών, διοικήσεων ΤΕΙ, μελών ΔΕΠ.
  • Την ακαδημαϊκή και υλικοτεχνική ενίσχυση των ΑΕΙ.
  • Την προώθηση της έρευνας και τεχνολογίας.

 

Σημειώνω ακόμη ότι αν η τότε Αξιωματική Αντιπολίτευση δεν παλινδρομούσε και τα άλλα κόμματα της Αντιπολίτευσης δεν την πολεμούσαν, θα είχε περάσει η συνταγματική μεταρρύθμιση που πρότεινε τότε η Νέα Δημοκρατία ώστε να επιτραπεί να ιδρύονται και να λειτουργούν στην Ελλάδα και μη Κρατικά Πανεπιστήμια.

Αντίστοιχης εμβέλειας μεταρρυθμίσεις προώθησε η κα. Γιαννάκου και για τις άλλες βαθμίδες της τυπικής εκπαίδευσης και την δια βίου μάθηση.

 

Κυρίες και Κύριοι,

Οι προοδευτικές αυτές μεταρρυθμίσεις είχαν θετική επίδραση στη Φθιώτιδα και την ευρύτερη περιφέρειά μας.

Την περίοδο αυτή προωθήθηκαν προγράμματα δημιουργίας σύγχρονων υποδομών και βελτίωσης της λειτουργικότητας όλων των βαθμίδων της τυπικής εκπαίδευσης.

Άρχισε και προχώρησε, όχι είναι αλήθεια με ταχύ ρυθμό, η συγκρότηση του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας, με δύο τμήματα, στη Λαμία και τη Λειβαδιά. 

Αναπτύχθηκε πλήρες δίκτυο δια βίου μάθησης, με σύγχρονες δομές, προγράμματα, κτιριακές υποδομές και εξοπλισμό.

Το δίκτυο δε ήταν τέτοιας δυναμικής που κάλυψε και τα τρία σωφρονιστικά καταστήματα της περιφέρειάς μας. 

 

Κυρίες και Κύριοι,

Συμπερασματικά, η Μαριέττα Γιαννάκου, όταν και όπου κλήθηκε, εργάστηκε με ζήλο, με προσήλωση στο δημόσιο συμφέρον, με μεταρρυθμιστικό και ευρωπαϊκό προσανατολισμό, ενώ δεν δίστασε να συγκρουσθεί με κατεστημένες νοοτροπίες και συντεχνίες που κρατούσαν δέσμια τη χώρα.

Για αυτά και για πολλά ακόμη, η Μαριέττα Γιαννάκου τιμήθηκε επί μακρόν από τους πολίτες και τίμησε, με τη δημόσια δράση της, την εμπιστοσύνη τους.

Γι’ αυτό και όλες και όλοι μαζί την τιμούμε, εδώ στη Φθιώτιδα.