Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

Το δημόσιο σχολέιο δεν είναι τσιφλίκι κανενός  τονίζει μεταξύ άλλων η ΕΛΕΜ Φθιώτιδας παίρνοντας θέση για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων μετά τα όσα ακούσθηκαν για συγχώνευση του έκτου Λυκείου με το πέμπτο.

Η ΕΛΜΕ Φθιώτιδας με μία σκληρή ανακοίνωσή της  στρέφεται κατά των υπηρεσιακών παραγόντων οι οποίοι λαμβάνουν αποφάσεις << κρυφά και  όπως οι ίδιοι επιθυμούν >>

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Συγχωνεύσεις Ante Portas…

Η ΕΛΜΕ Φθιώτιδας είναι ένα σωματείο που πρέπει να εκφράζει το σύνολο των εκπαιδευτικών του νομού, ανεξάρτητα από τον τύπο του σχολείου που υπηρετούν και που, λόγω της εκπαιδευτικής ιδιότητας των μελών της, αποφασίζει και με γνώμονα την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου και των μαθητών.

Στα πλαίσια αυτά έχει αναδείξει κατά διαστήματα προτάσεις για το στεγαστικό πρόβλημα των σχολείων. Ορισμένα από αυτά, παρά τις παλινωδίες τοπικών παραγόντων, έχουν γίνει πράξη (επιδιορθώσεις σε 3ο και 6ο Γυμνάσιο, ίδρυση και κατασκευή 9ου Γυμνασίου και 6ου Λυκείου, προσωρινή μεταστέγαση 5ου Λυκείου και κατασκευή του κτιρίου του), ενώ κάποια άλλα είτε έχουν απορριφθεί είτε έχουν παραμείνει στις καλένδες (δημιουργία κτηριακού συγκροτήματος για τα ειδικά σχολεία ΕΕΕΕΚ και Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο, κατασκευή Μουσικού σχολείου σε υπάρχον οικόπεδο που η «λύση» των ΣΔΙΤ δεν «περπάτησε», μονώσεις σε σχολεία όπως το 2ο Γυμνάσιο και το κτηριακό συγκρότημα των ΕΠΑΛ-ΕΚ-ΙΕΚ, κτλ).

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ θεωρεί ότι σε κάθε σχολείο, σε κάθε μαθητή και σε κάθε εκπαιδευτικό πρέπει να παρέχονται όλες οι απαραίτητες συνθήκες για να λειτουργούν ομαλά και σωστά. Όλοι έχουν δικαιώματα και κανένας δεν πρέπει να θεωρεί ότι έχει περισσότερα από κάποιον άλλον. Στα πλαίσια αυτά, δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε στη συστέγαση στο ίδιο σχολικό συγκρότημα (9ο Γυμνάσιο) τριών - διαφορετικού τύπου και αναγκών - σχολείων (Γυμνάσιο, ΣΔΕ και ΕΕΕΕΚ). Πέρα από τη διαφωνία μας σε λογικές τύπου «συμπερίληψης και συνεκπαίδευσης» θεωρούμε ότι κάθε σχολική μονάδα πρέπει να έχει το δικό της χώρο. Με δεδομένο ότι το ΕΕΕΕΚ έχει τεράστιο πρόβλημα στους χώρους που τώρα στεγάζεται, δεν αντιδράσαμε στη μετακίνησή που προτάθηκε να γίνει – προσωρινά - σε χώρους του 9ου Γυμνασίου και του 6ου Λυκείου αλλά μέχρι την κατασκευή συγκροτήματος δύο διαφορετικών μονάδων (ΕΕΕΕΚ και Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο).

Διαφωνήσαμε στη μετακίνηση όμως και τρίτης σχολικής μονάδας, διαφορετικού τύπου (εκπαίδευση ενηλίκων) που δείχνει ότι οι ταγοί της εκπαίδευσης και της τοπικής αυτοδιοίκησης με μπαλώματα διαλύουν τρία (ή τέσσερα) σχολεία. Παράλληλα, εκφράζουμε και την ανησυχία μας γιατί, μετά την προσπάθεια των υπηρεσιακών παραγόντων για την μη ίδρυσή του 9ου Γυμνασίου και ίδρυση στη θέση του «9ου Πειραματικού Γυμνασίου», το σχολείο αυτό παρατήθηκε στην τύχη του μη έχοντας καμία στήριξη σε υλικοτεχνική υποδομή (εργαστήρια, τηλέφωνα, διαδίκτυο, εξοπλισμό κτλ) και όχι μόνο. Κι επειδή οι «κορυφαίοι» υπηρεσιακοί παράγοντες αποφασίζουν και διατάζουν για την τύχη τμημάτων και σχολείων κατά βούληση και χωρίς καμία διαβούλευση με τους υπόλοιπους θεσμικούς παράγοντες και την εκπαιδευτική κοινότητα, δεν έχουμε εμπιστοσύνη για τα σχέδιά τους «πίσω από τις κουρτίνες» για την τύχη του σχολείου.

Κι ενώ ο προβληματισμός μας αφορούσε στα κτηριακά προβλήματα των ειδικών σχολείων και τα προβλήματα λειτουργίας του 9ου Γυμνασίου, με δεδομένη την εισήγηση του ΔΔΕ στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας περί μη μεταβολής στις σχολικές μονάδες του Νομού και της αντίστοιχης απόφασης από αυτήν, μαθαίνουμε ότι υπάρχει εισήγηση για συγχώνευση του 5ου και του 6ου ΓΕΛ από τον ΔΔΕ (ΑΠ 7753/04-12-17) προς τον Περιφερειακό Διευθυντή και αναρωτιόμαστε:
• Κοροϊδεύουν την Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Λαμιέων αφού δεν εισηγήθηκαν μεταβολές στις σχολικές μονάδες;
• Θεωρούν ιδιοκτησία τους τις σχολικές μονάδες και αποφασίζουν κατά το δοκούν;
• Γνωρίζουν το χρονικό διάστημα που μπορεί να αλλάξει χρήση ένα σχολικό κτήριο και δη κατασκευασμένο με κοινοτικά κονδύλια;
• Έχουν εξαπολύσει πογκρόμ κλεισίματος τμημάτων που οδηγούν σε κλείσιμο σχολικών μονάδων αλλά και σχολικών μονάδων μέσω συγχωνεύσεων μεγάλων σχολείων και δημιουργίας τεράστιων μονάδων;
• Είναι βασιλικότεροι του βασιλέως και προτού καν το υπουργείο δώσει εντολή για συγχωνεύσεις πράττουν πριν από αυτό γι αυτό; Γνωρίζει – άρα συμφωνεί - το Υπουργείο, με τις κινήσεις των υφισταμένων του; Το βολεύουν αυτές οι εισηγήσεις;
• Γνωρίζουν οι Δήμοι και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας τι αποφασίζουν οι υπηρεσιακοί παράγοντες; Συμφωνούν μετά το κλείσιμο των τμημάτων κατεύθυνσης να συγχωνευτούν και σχολικές μονάδες;
• Προκαλεί ευχαρίστηση σε ορισμένους υπηρεσιακούς παράγοντες η αναστάτωση που προκαλούν στους μαθητές  όταν, μεσούσης της σχολικής χρονιάς και όχι στον προβλεπόμενο χρόνο ούτε με τον θεσμοθετημένο τρόπο, πραγματοποιούν μεταστεγάσεις σχολείων, κλείνουν τμήματα  ή ανοίγουν  θέματα συγχωνεύσεων και καταργήσεων;  Γνωρίζουν ότι η αυστηρότερη ποινή που προβλέπεται από την εκπαιδευτική νομοθεσία για τους μαθητές είναι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος (γιατί αυτό κάνουν); Αισθάνονται ικανοποιημένοι όταν με τέτοιου είδους χειρισμούς (προσπαθούν να) την επιβάλλουν;

Η ΕΛΜΕ Φθιώτιδας είναι ενάντια σε τέτοιες «λογικές», είναι ενάντια  σε αυθαίρετες και αυταρχικές ενέργειες που τις θεωρεί Casus Belli. Θα σταθεί δίπλα στον αγώνα των μαθητών, των γονιών, των εκπαιδευτικών και συνολικότερα του δημόσιου σχολείου που δεν είναι τσιφλίκι κανενός για οποιοδήποτε παρασκηνιακό «παιχνίδι». Το δημόσιο σχολείο δεν πρέπει να είναι πεδίο δράσης διαφόρων παραγόντων που όσο παρασκηνιακά και να λειτουργούν, το αποτύπωμά τους στη δημόσια εκπαίδευση είναι σε όλους ορατό αλλά δεν είναι και ένα στατιστικό – οικονομικό μέγεθος στις διάφορες «λίστες» του υπουργείου.
μεταβολή στις σχολικές μονάδες και για το 2018 - 19.