Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

Themis Cheimaras

Στην κοινή ερώτηση που κατέθεσαν οι Βουλευτές ΝΔ Φθιώτιδας Θέμης Χειμάρας, Ευβοίας Θανάσης Ζεμπίλης και Πέλλας Λάκης Βασιλειάδης, προς τους Υπουργούς Εργασίας & Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Οικονομικών, Τουρισμού και Υγείας, προτείνουν ειδικά μέτρα στήριξης του θερμαλισμού και του τουρισμού υγείας.

Σε περιοχές, όπως είναι τα Λουτρά Υπάτης και τα Καμένα Βούρλα στη Φθιώτιδα, τα Λουτρά Πόζαρ στην Πέλλα και τα Λουτρά Αιδηψού στην Β. Εύβοια, οι τοπικές οικονομίες ενισχύονται σημαντικά από Έλληνες τουρίστες, οι οποίοι επισκέπτονται τις ιαματικές πηγές και λαμβάνουν υπηρεσίες θερμαλισμού και ευεξίας.

Το πλήγμα που επιφέρει η παγκόσμια υγειονομική κρίση στον ελληνικό τουρισμό είναι αναμφισβήτητα ισχυρό, με την τουριστική κίνηση να καταγράφει κάθετη πτώση.

Οι εγκαταστάσεις εκμετάλλευσης των ιαματικών πηγών, τα υδροθεραπευτήρια, τα ξενοδοχεία, αλλά και οι επιχειρήσεις εστίασης, λιανικού εμπορίου και μεταφορών (ΚΤΕΛ), εξαρτώνται άμεσα από το ποσοστό των επισκεπτών, απασχολώντας παράλληλα μεγάλο αριθμό εργαζομένων.

Για το λόγο αυτό,  χρειάζεται επέκταση των ευεργετικών μέτρων στήριξης, που έχει ήδη λάβει η Ελληνική Κυβέρνηση, κυρίως για τις ειδικές μορφές τουρισμού, όπως είναι ο ιαματικός.

Στη δήλωσή του, ο Θέμης Χειμάρας αναφέρει:

«Ο τουρισμός υγείας είναι πρωτεύων στόχος για τη Φθιώτιδα, αλλά και για μένα προσωπικά.

Στη Φθιώτιδα, περιοχές όπως τα Λουτρά Υπάτης και τα Καμένα Βούρλα, στηρίζουν μεγάλο ποσοστό της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας στους επισκέπτες των ιαματικών πηγών.

Γι’ αυτό και στην ερώτηση που κατέθεσα από κοινού με τους συναδέλφους Βουλευτές κ. Ζεμπίλη και κ. Βασιλειάδη, αναδεικνύουμε την ανάγκη στήριξης των Λουτροπόλεων και προτείνουμε:

- την αύξηση των διανυκτερεύσεων στο πρόγραμμα κοινωνικού ιαματικού τουρισμού,

-  τη μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% στα εισιτήρια λουτροθεραπείας,

- την ενίσχυση της υγειονομικής κάλυψης στις λουτροπόλεις, με δεδομένο ότι τις επισκέπτονται αρκετοί πολίτες τρίτης ηλικίας,

- τη σύνταξη εξειδικευμένου υγειονομικού πρωτοκόλλου για τις μονάδες ιαματικής θεραπείας και τα κέντρα ιαματικού τουρισμού – θερμαλισμού,

- τη στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια για τα οφέλη του θερμαλισμού».