Νέα απάτη εις βάρος ηλικιωμένου
Σε εξέλιξη αστυνομικές έρευνες, για τον εντοπισμό και την σύλληψη δύο (2) αγνώστων δραστών, οι οποίοι χθες (05-11-2015) το πρωί, προσποιούμενοι ότι είναι υπάλληλοι της ΔΕΗ, μπήκαν στο σπίτι ενός 72χρονου στο Πλατύστομο Φθιώτιδας και κατάφεραν να του αποσπάσουν το χρηματικό ποσό των (200) περίπου ευρώ, καθώς και διάφορα κοσμήματα.
Το περιστατικό καταγγέλθηκε από τον ηλικιωμένο χθες το μεσημέρι στο Αστυνομικό Τμήμα Μακρακώμης, το οποίο διενεργεί την προανάκριση για την συγκεκριμένη υπόθεση.Πρόκειται για περιστατικά τα οποία επαναλαμβάνονται καθώς και στο παρελθόν έχουν εξαπατηθεί ηλικιωμένοι με τον ίδιο τρόπο. Με αφορμή και το νέο περιστατικό η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Στερεάς Ελλάδας, παραθέτει χρήσιμες συμβουλές προς τους πολίτες και ιδίως τους ηλικιωμένους, προκειμένου να μην πείθονται εύκολα από άγνωστα άτομα που τους πλησιάζουν με σκοπό την εξαπάτησή τους. Σημειώνεται ότι οι επιτήδειοι έχοντας συγκεντρώσει πληροφορίες σχετικές με τα υποψήφια θύματά τους, τα πλησιάζουν αιφνιδιαστικά και χρησιμοποιώντας διάφορα τεχνάσματα, όπως ότι είναι γνωστοί συγγενών τους, λογιστές, εφοριακοί, υπάλληλοι Δημόσιων Επιχειρήσεων κ.λ.π., ζητούν χρήματα προφασιζόμενοι την εξόφληση χρέους για λογαριασμό συγγενικών τους προσώπων, την ρύθμιση δικών τους οφειλών κ.α., ενώ παράλληλα καταφέρνουν, με την μέθοδο της απασχόλησης, να αποσπάσουν από την κατοχή τους ή την οικία τους χρήματα και τιμαλφή.
Δείτε επίσης....
Στο πλαίσιο αυτό:
- Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν, με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα, να εισέλθουν στην οικία σας.
- Μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
- Μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
- Επισημαίνεται ότι από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
-
- Μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών - φιλικών προσώπων.
- Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
- Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
- Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
- Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών Αρχών.
- Να ενημερώνετε πάντα τις Αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.