Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

Τον απολογισμό  της χρονιάς επιχείρησε ο Περιφερειάρχης Στερεάς Κώστας Μπακογιάννης  στη ειδική συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου σημειώνοντας  ότι η χρονιά  είχε και νίκες είχε όμως και ήττες .
Ο κ.Μπακογιάννης  αναφέρθηκε στην δύσκολη οικονομική συγκυρία  που βιώνει η χώρα  αλλά μαζί και η τοπική αυτοδιοίκηση αφού οι χρηματοδοτήσεις έχουν μειωθεί και τα πολλά χρήματα  είναι μόνο μέσα απο το ΕΣΠΑ . Παρόλα αυτά γίνονται έργα στην Περιφέρεια  σημείωσε και έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα μεγάλα έργα όπως ο Ε65 και η σιδηροδρομική γραμμή .
Οι υπηρεσίες  της Περιφέρειας  στην πλειοψηφία τους αναμένεται να μεταφερθούν σε δύο μήνες περίπου στο κτίριο της ΜΕΡΥΠ  στο Παγκράτι και στο οποίο συνεχίζονται οι εργασίες εντατικά .

Χρονιά ανασυγκρότησς την χαρακτήρισε ο αντιπεριφερειάρχης  Φθιώτιδας Θύμιος Καραίσκος  σημειώνοντας ότι ήταν μία χρονιά << μέσα στην οποία προσδιορίσαμε με ρεαλισμό τις αντικειμενικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν και προετοιμαστήκαμε, σε όλα τα επίπεδα. Από την αρχή, έχουμε θέσει ένα στόχο. Να βοηθήσουμε στην παραγωγική ανασυγκρότηση της περιοχής μας, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό. Νιώθουμε στρατευμένοι σε αυτή την επιλογή και δεν θέλουμε να ξεφύγουμε απ' αυτή.>> Ο κ.Καραίσκος  ανέλυσε  τα έργα κάθε  τομέα  λέγοντας χαρακτηριστικά

<<Τα σχέδια μας, όπως εξελίχθηκαν το έτος 2015, είχαν σαν κεντρική στόχευση, κατ’ αρχήν, την ενίσχυση του πρωτογενή τομέα.  Έτσι, δρομολογήσαμε τις διαδικασίες για να διεκδικήσουμε την άρδευση σε περισσότερα από 70.000 στρέμματα στην περιοχή Δομοκού από το φράγμα Σμοκόβου. Ήδη έχουμε την μελέτη για να αρδεύσουμε περίπου τα 30.000 στρέμματα. Επίσης, ξεκινήσαμε την ωρίμανση μελετών, που είναι η βάση για την κατασκευή ταμιευτήρων και δικτύων άρδευσης σε 40.000 στρέμματα στον κάμπο της Ροδίτσας και της Ανθήλης.

Δεν είναι ουτοπία. Αυτά για μας είναι μια πρόκληση. Εκεί θα μετρήσουμε τις δυνάμεις μας, γιατί έχουμε χρέος απέναντι στην πραγματική οικονομία, απέναντι στους αγρότες μας.

Ενεργοποιήσαμε ξεχασμένους αναδασμούς και λησμονημένα παράλληλα έργα αναδασμών και προσπαθούμε να ξεμπλοκάρουμε εγγειοβελτιωτικά έργα, που για διάφορους λόγους είχαν κολλήσει. Αναφέρω μεταξύ των άλλων, τις προσπάθειες να ξεκινήσει το έργο της Ανατολικής Βίστριζας, ένα έργο, εξόχως σημαντικό.........>>

<<.....Μέσα στο 2015 βάλαμε σε τάξη και ολοκληρώσαμε ένα μεγάλο μέρος της προετοιμασίας, για αυτές τις μελέτες. Εκτιμούμε ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2016, θα έχουμε πλήρη ωριμότητα, σε όλα τα επίπεδα.

Για τις Υποδομές:

Από την αρχή, θεωρήσαμε ότι τα μεγάλα έργα, είτε σιδηροδρομικά, είτε οδικά, δηλαδή η σιδηροδρομική γραμμή και ο Ε65 είναι δύο έργα, τα οποία δεν θα αναδείξουν μόνο την κομβική θέση της Φθιώτιδας, στο δίκτυο των αξόνων, αλλά θεωρούμε, πως η ενεργοποίηση τους, θα μειώσει την ανεργία και θα αυξήσει το εισόδημα στην περιοχή.

Για τη σιδηροδρομική γραμμή οι εξελίξεις μας επιβεβαιώνουν, καθώς δειλά-δειλά, αρχίζουν οι εργολαβίες.

Για τον Ε65 και ιδιαίτερα το τμήμα από Λαμία μέχρι Δομοκό, υπάρχουν καθυστερήσεις, οι οποίες έχουν επισημανθεί, στο αρμόδιο υπουργείο.

Νομίζω ότι δε χρειάζεται να πω περισσότερα για τις προσπάθειες, τις οποίες καταβάλλει ο Περιφερειάρχης για το δρόμο Λαμία-Καρπενήσι και για το δρόμο Λαμία-Άμφισσα.

Δεν θα ήθελα περαιτέρω να αναφερθώ σε συγκεκριμένα έργα και συγκεκριμένες παρεμβάσεις, οι οποίες ξεκίνησαν και υλοποιούνται, όπως ο κόμβος της Ξηριώτισσας  που ήδη η εργολαβία ξεκίνησε, άλλωστε αυτές και καταγραμμένες είναι και ο καθένας τις γνωρίζει.

 Ενεργοποιήσαμε έργα οδοποιίας τα οποία είχαν σταματήσει για διάφορους λόγους και επιλύσαμε τα προβλήματα που είχαν. Αναφέρω ενδεικτικά τους δρόμους Μαρτίνο-Λάρυμνα, Αταλάντη Ορια Νομού Βοιωτίας, παράκαμψη Μαλεσίνας κ.α.

Μέσα στο 2015 προσπαθήσαμε και καταφέραμε σε ικανοποιητικό βαθμό να επουλώσουμε τα τραύματα από τις πλημμύρες και τις ζημιές, χωρίς να μας έρθει ούτε ένα €.

Ωστόσο, στο τέλος του 2015, για τις ζημιές από τα ακραία καιρικά φαινόμενα, μετά από πολύ κόπο και διαβουλεύσεις του Περιφερειάρχη, εντάχθηκαν στη ΣΑΕ έργα ύψους περίπου 8,00 εκατομμυρίων €.

Ήδη πυρετωδώς προχωρούμε τις μελέτες και από τον επόμενο μήνα αρχίζουν οι δημοπρατήσεις των έργων. Θέλουμε να προλάβουμε να αποκαταστήσουμε πλήρως τις ζημιές και να θωρακίσουμε το νομό μας έναντι των πλημμυρών.

Προσπαθήσαμε εκ των ενόντων να αντιμετωπίσουμε δυσεπίλυτα προβλήματα, άμεσα και επείγοντα. Το να πηγαίνει ένας κάτοικος στο σπίτι του και στο χωριό του είναι υποχρέωσή μας, ανεξάρτητα από την χρηματοδότηση, από τον φορέα χρηματοδότησης, από την ανυπαρξία πιστώσεων.

Βεβαίως μικρότερα έργα και σωστικές παρεμβάσεις, έγιναν γίνονται και θα γίνονται. Εκείνο που θέλουμε να πούμε είναι ότι την περίοδο που διανύουμε με τις τεράστιες περικοπές, χρόνια τώρα, στους επενδυτικούς πόρους της τοπικής αυτοδιοίκησης, είναι αυτονόητο πως οι δυσκολίες είναι μεγάλες.

Η συντήρηση του οδικού δικτύου είναι για εμάς, παρέμβαση με καθοριστική σημασία. Το γεγονός ότι η Φθιώτιδα διαθέτει εκατοντάδες χιλιομέτρων παλιό οδικό δίκτυο, εθνικό και επαρχιακό, και το γεγονός ότι ο μεγάλος όγκος των βαρέων οχημάτων θέλουν να αποφύγουν τα διόδια για λόγους κόστους, φορτώνει σε κυκλοφορία το παλιό εθνικό δίκτυο, και δημιουργεί πρόσθετες ανάγκες συντήρησης.

Εκεί που τα προηγούμενα χρόνια η συντήρηση του οδικού δικτύου, είχε μια συγκεκριμένη μορφή, τώρα παίρνει μια προτεραιότητα, καθώς τα βαριά οχήματα και η μεγάλη κυκλοφορία, αφήνουν πίσω τους τραύματα, τα οποία προσπαθούμε να καλύψουμε. Πρωτίστως, μας ενδιαφέρει η ασφαλής μετακίνηση των πολιτών.

Αν λοιπόν, τα προηγούμενα χρόνια με τη διάθεση περίπου ενός 1.000.000 € μπορούσαν να γίνουν αξιόλογες συντηρήσεις στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και με διάρκεια, τώρα τα συγκεκριμένα χρήματα, δεν φτάνουν ούτε για υποτυπώδεις συντηρήσεις.

Σε αυτόν τον τομέα λοιπόν προσπαθούμε να ανταποκριθούμε.

Όμως, θέλω εδώ να επισημάνω, πως μετά από τρία ή τέσσερα χρόνια αν υπάρχει η ίδια ελλιπής χρηματοδότηση, θα έχουμε σημαντικά προβλήματα, στο παλιό εθνικό οδικό δίκτυο.

Ανεργία :

Είναι δυστυχώς η μάστιγα που ταλανίζει τη κοινωνία μας σήμερα. Και το 2015 βλέπουμε τα ποσοστά να αυξάνουν και πολλοί άνθρωποι, κυρίως νέοι και γυναίκες, κάθε μέρα να αναζητούν το μεροκάματο. Δυστυχώς είναι από εκείνα τα θέματα, τα οποία οι δυνατότητές μας είναι περιορισμένες.

Στους τομείς της παιδείας και της υγείας, έχουμε να πούμε πως εξαντλήσαμε τα όρια των αρμοδιοτήτων μας.

Πολλές φορές μάλιστα, τα έχουμε ξεπεράσει.

Η συμπλήρωση των Υποδομών στα διδακτήρια, μέσα στο 2015 συνεχίστηκε, παρά το γεγονός ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, είτε η καθυστέρηση κατανομής της πίστωσης, γιατί υπήρχε ανεπάρκεια πιστώσεων, είτε άλλα προβλήματα, δεν μας επέτρεψαν την ολοκλήρωση διδακτηρίων, όπως του 5ου Λυκείου της Λαμίας, στο Παγκράτι.

Στις μετακινήσεις των μαθητών, βάλαμε μια τάξη. Το κυριότερο, με το πρώτο κουδούνι, μαθητές πήγαν στα σχολεία τους. Προχωράμε σε επανασχεδιασμό, έχοντας σαν στόχο την οικονομία κλίμακας, χωρίς να μειώνονται τα ποιοτικά χαρακτηριστικά στην παροχή υπηρεσιών προς τους μαθητές.

 

Να τονίσω επίσης ότι μέσα στο 2015 έχουμε εγκαινιάσει, μια διαρκή συνεργασία με τον πρώτο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης, έχουμε μαζί τους έναν ανοιχτό διάλογο, μέσα από τον οποίο επικαιροποιούνται κάθε φορά, τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για έναν σοβαρό προγραμματισμό.

Καθήσαμε πλάι-πλάι με τους δημάρχους, με τους κοινωνικούς φορείς, με τις επαγγελματικές οργανώσεις, να μελετήσουμε εξαντλητικά, για τις δυνατότητες και τις προτεραιότητες.

Ήθελα να πω όμως ότι η μάχη που δίνει ο Περιφερειάρχης, με συμπαραστάτες όλους μας, αντιπεριφερειάρχες και περιφερειακούς συμβούλους, όχι μόνο για την εξάντληση των δυνατοτήτων στο χρηματοδοτικό πλαίσιο, αλλά και στο σχεδιασμό των παρεμβάσεων, είναι άκρως σημαντική.>>