Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

Παράταση προθεσμίας μέχρι το τέλος Μαίου για την διαβούλευση σχετικά με το σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων ζητούν τα μέλη του ΦΟΔΣΑ  Στερεάς  Ελλάδας  με κοινή τους ανακοίνωση μετά  απο την πρόσφατη συνεδρίασή τους  στην Χαλκίδα . όπως τονίζουν για το ιδιαίτερα σημαντικό θέμα της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων, η προθεσμία διαβούλευσης δύο εβδομάδων, δηλαδή της Μ. Εβδομάδας και της επομένης εβδομάδας, με δύο αργίες, αποτρέπει και την ενημέρωση και τον ουσιαστικό διάλογο.
Η παράταση της προθεσμίας διαβούλευσης τουλάχιστον έως το τέλος Μαΐου, αποτελεί στοιχειώδη ένδειξη της καλής πρόθεσης του Υπουργείου Εσωτερικών, προκειμένου η Τοπική Αυτοδιοίκηση να εκφραστεί θεσμικά μέσω των οργάνων της.
Θεμελιώδη αρχή της όποιας νομοθετικής ρύθμισης, πρέπει να αποτελεί το δικαίωμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να αποφασίζει για την νομική μορφή των φορέων διαχείρισης των απορριμμάτων, σύμφωνα με ισχύον Ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο τις εμπειρίες και την ελεύθερη βούλησή της.

 

 

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Περιφερειακού Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ) Στερεάς Ελλάδας ΑΕ των ΟΤΑ, στην ειδική συνεδρίαση της 27ης Απριλίου στη Χαλκίδα, με διευρυμένη σύνθεση, στην οποία συμμετείχε στην έναρξη και ο Περιφερειάρχης, αποφάσισε τα εξής σχετικά με το σχέδιο νόμου για τους φορείς διαχείρισης απορριμμάτων όπως αυτό αναρτήθηκε για διαβούλευση στις 22 Απριλίου 2016 από το Υπουργείο Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης.


Για το ιδιαίτερα σημαντικό θέμα της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων, η προθεσμία διαβούλευσης δύο εβδομάδων, δηλαδή της Μ. Εβδομάδας και της επομένης εβδομάδας, με δύο αργίες, αποτρέπει και την ενημέρωση και τον ουσιαστικό διάλογο.
Η παράταση της προθεσμίας διαβούλευσης τουλάχιστον έως το τέλος Μαΐου, αποτελεί στοιχειώδη ένδειξη της καλής πρόθεσης του Υπουργείου Εσωτερικών, προκειμένου η Τοπική Αυτοδιοίκηση να εκφραστεί θεσμικά μέσω των οργάνων της.
Θεμελιώδη αρχή της όποιας νομοθετικής ρύθμισης, πρέπει να αποτελεί το δικαίωμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να αποφασίζει για την νομική μορφή των φορέων διαχείρισης των απορριμμάτων, σύμφωνα με ισχύον Ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο τις εμπειρίες και την ελεύθερη βούλησή της.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν μπορεί εκ των προτέρων να δεσμεύεται σε συγκεκριμένα μοντέλα, μη ευέλικτα και δυσλειτουργικά, όπως οι ΔΙΣΑ που προβλέπονται από το σχέδιο νόμου.
Είναι αδιανόητο ένα μονομελές διορισμένο όργανο της Πολιτείας, όπως ο
Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης, να καθορίζει και να ελέγχει, κατά τη δική του ανεξέλεγκτη κρίση, -όπως αποδεικνύεται μέχρι σήμερα- την βούληση των τοπικών κοινωνιών, όπως αυτή εκφράζεται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη Στερεά Ελλάδα, το σχέδιο νόμου περιέχει την
αναμφισβήτητα φωτογραφική διάταξη του άρθρου 16 παρ. 2, στην οποία προβλέπεται η υποχρεωτική διάλυση μόνο των Α.Ε. που συστάθηκαν μετά την ψήφιση του νόμου 3852/2010, ενώ διατηρούνται όσες συστάθηκαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα.
Ο Φορέας μας είναι ο μοναδικός που συστάθηκε έκτοτε στη χώρα με τη μορφή
της Α.Ε., γεγονός που είναι απολύτως γνωστό στο συντάκτη του σχεδίου νόμου.