Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

Τη φήμη του ως ενός από τους σκληρότερους αγώνες ράλλυ επιβεβαίωσε για ακόμα μία φορά το Ράλλυ Ακρόπολις. Με την επιστροφή του στη Στερεά Ελλάδα, άνθρωποι και μηχανές ήρθαν αντιμέτωποι με τις δύσκολες και απαιτητικές ειδικές διαδρομές της Φθιώτιδας και της Φωκίδας, σε μια προσπάθεια να συνδυάσουν ταχύτητα με... επιβίωση. Οι πρωταγωνιστές του Ευρωπαϊκού αλλά και του Ελληνικού Πρωταθλήματος έδωσαν σήμερα σπουδαίες μάχες σε έξι ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 104,84 χλμ., μπροστά σε χιλιάδες θεατές που βρέθηκαν στην ευρύτερη περιοχή.
Το πρώτο σκέλος του SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2016 χαρακτηρίστηκε από σπουδαίες μάχες, με εναλλαγές σε επίπεδο κορυφής. Μετά το πέρας των έξι ειδικών της σημερινής ημέρας, ο Alexey Lukyanuk με το Ford Fiesta R5 βρίσκεται επικεφαλής, με μόλις 2 δευτερόλεπτα διαφορά από τον δεύτερο Ralfs Sirmacis με το Skoda Fabia R5.

 

Ο Ρώσος αντιμετώπισε μία σειρά προβλημάτων με το Fiesta, και συγκεκριμένα με τον κινητήρα, ο οποίος και είχε μειωμένη ισχύ στο πρώτο loop ειδικών. Αυτό εκμεταλλεύτηκε ο 22χρονος Λετονός Ralfs Sirmacis, που τέθηκε από νωρίς επικεφαλής. Ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι αυτή είναι και η πρώτη του εμφάνιση με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στο χώμα! Ο Lukyanuk βελτίωσε σημαντικά τις επιδόσεις του στη συνέχεια, και, όταν στο τέλος τού αφαιρέθηκε μία ποινή 10 δευτερολέπτων που είχε δεχθεί για πρόωρη εκκίνηση, βρέθηκε πρώτος με βραχεία κεφαλή στο τέλος της ημέρας. Σε κάθε περίπτωση, όλα είναι ανοιχτά αύριο, και η μάχη για την πρώτη θέση σε καμία περίπτωση δεν έχει τελειώσει.
Ο μεγάλος άτυχος της σημερινής ημέρας ήταν ο Πρωταθλητής Ευρώπης του 2015, Kajetan Kajetanowicz, που μόλις στην πρώτη ειδική του αγώνα τούμπαρε με το Ford Fiesta R5, με αποτέλεσμα να χάσει πολύ χρόνο μέχρι να επανέλθει στο δρόμο. Στη συνέχεια μπορεί να κέρδισε ειδικές, αλλά το γεγονός ότι βρίσκεται περισσότερο από 14 λεπτά μακριά από την κορυφή δεν του επιτρέπει να ελπίζει σε κάτι σημαντικό.
Με τον Kajetanowicz ουσιαστικά εκτός, οι Jaromir Tarabus και Λάμπρος Αθανασούλας, αμφότεροι με Skoda Fabia R5, δίνουν τη δική τους μάχη για το βάθρο. Ο Έλληνας οδηγός αρχικά ήταν τρίτος, αλλά ένα τετ-α-κε και η υπερβολική φθορά των ελαστικών του είχαν ως αποτέλεσμα να πέσει τέταρτος πίσω από τον Τσέχο. Η μεταξύ τους διαφορά, που αγγίζει τα 20 δευτερόλεπτα, δεν είναι απαγορευτική, και ο Αθανασούλας θα διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Την πρώτη εξάδα συμπληρώνουν οι Raul Jeets και Jaroslav Koltun με Ford Fiesta R5 και Skoda Fabia R5, αντίστοιχα, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι μόλις 2 δευτερόλεπτα!


Στην κατηγορία ERC2, o Πολωνός Wojciech Chuchala με το Subaru Impreza WRX έχει σημειώσει πολύ καλές επιδόσεις και βρίσκεται επικεφαλής, παρά το πρόβλημα που αντιμετώπισε με τη σπασμένη εξαγωγή του αυτοκινήτου του. Την ίδια ώρα, ο Peter Ranga με το Lancer EVO IX παραμένει σε απόσταση βολής, έτοιμος να εκμεταλλευτεί το παραμικρό λάθος.
Στην κατηγορία ERC3, ο Murat Bostanci από την Τουρκία με το Ford Fiesta R2 τέθηκε επικεφαλής με το πέρας της τελευταίας ειδικής, εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Lukasz Pieniazek με το Opel Adam R2, από πρόβλημα στο κιβώτιο.
Η αυριανή, δεύτερη και τελευταία ημέρα του αγώνα περιλαμβάνει ακόμα έξι ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 126,68 χιλιομέτρων! Κάτι που σημαίνει ότι ο αγώνας έχει πολύ δρόμο και, ως γνωστόν, σε ένα Ακρόπολις κανείς δεν μπορεί να προδικάσει το αποτέλεσμα.


1    KAJETANOWICZ Kajetan - BARAN Jaroslaw    FORD Fiesta R5
«Ήταν μία από τις πιο δύσκολες μέρες στην καριέρα μου. Φαίνεται περίεργο, αλλά διασκεδάσαμε πολύ. Δουλέψαμε σκληρά ανάμεσα στις ειδικές στο δεύτερο loop, γιατί είχαμε προβλήματα με τα φρένα, και προσπαθούσαμε να τα επισκευάσουμε. Φυσικά θα ήθελα να κερδίσω, αλλά η μέρα ήταν αρκετά καλή. Κερδίσαμε τις τρεις από τις έξι ειδικές, και είναι ωραίο να βλέπεις ότι έχεις την ταχύτητα. Αύριο θέλω να οδηγήσω χωρίς λάθη και προβλήματα».

2    LUKYANUK Alexey - KAPUSTIN Roman    FORD Fiesta R5
«Δεν είχαμε απώλεια ισχύος σε αυτό το loop. Αλλά παλεύουμε στο αυτοκίνητο, και αυτό δεν είναι ευχάριστο. Δεν είμαι σίγουρος αν το πρόβλημα είναι στη βαλβίδα pop-off ή στη χαρτογράφηση του κινητήρα. Σίγουρα κάποιος ευθύνεται για αυτό, και δεν είναι ωραίο να οδηγείς έτσι. Το Ακρόπολις είναι ένα δύσκολο ράλλυ, και ελπίζω αύριο τα πράγματα να είναι καλύτερα»

3    TARABUS Jaromir - TRUNKAT Daniel        SKODA Fabia R5
«Ήταν μια καλή μέρα για μας. Η 3η θέση είναι τέλεια. Δεν είχαμε ουσιώδη προβλήματα. Αύριο η μέρα θα είναι μεγαλύτερη και θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε».

6    JEETS Raul - TOOM Andrus        SKODA Fabia R5
«Την πρώτη μέρα δεν κάναμε μεγάλα λάθη, και το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό, αφού βρισκόμαστε στην 5η θέση. Μάθαμε πολλά στην Ελλάδα φέτος. Αύριο πρέπει να είμαστε πιο γρήγοροι, γιατί η διαφορά από τον Koltun είναι μικρή. Αύριο όλα θα εξαρτηθούν από τα ελαστικά».

8    KASPERCZYK Tomasz - SYTY Damian        FORD Fiesta R5
«Η μέρα ήταν δύσκολη, ειδικά στην τελευταία ειδική, γιατί γλιστρούσε πολύ και φορούσαμε σκληρά ελαστικά. Αλλά είμαι χαρούμενος, γιατί είναι το πρώτο μου Ακρόπολις. Αύριο ο καιρός θα είναι καθοριστικός. Δε θέλω να πιέσω πολύ, γιατί θέλω να τερματίσω και να κερδίσω σε εμπειρία».

9    ATHANASSOULAS Lambros - PANAGIOTOUNIS Elias    SKODA Fabia R5
«Κάναμε μια λάθος επιλογή στο Service, σκληραίνοντας το αυτοκίνητο, και αυτό εντέλει έγινε πιο νευρικό. Στην πρώτη ειδική του loop είχαμε ένα τετ-α-κε και χάσαμε περίπου 15 δλ., ενώ παράλληλα νομίζαμε πως είχαμε κλατάρισμα. Μάλλον πρέπει να αλλάξουμε και πάλι το στήσιμο, οι ανταγωνιστές μας είναι πολύ γρήγοροι».


10    AΘΑΝΑΣΟΥΛΑΣ Λάμπρος - ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥΝΗΣ Ηλίας    Skoda Fabia R5
«Κάναμε μια λάθος επιλογή στο Service, σκληραίνοντας το αυτοκίνητο, και αυτό εντέλει έγινε πιο νευρικό. Στην πρώτη ειδική του loop είχαμε ένα τετ-α-κε και χάσαμε περίπου 15 δλ., ενώ παράλληλα νομίζαμε πως είχαμε κλατάρισμα. Μάλλον πρέπει να αλλάξουμε και πάλι το στήσιμο, οι ανταγωνιστές μας είναι πολύ γρήγοροι».

24    "ΙΑΒΕΡΗΣ JUNIOR" - ΚΟΛΤΣΙΔΑΣ Σπύρος    MITSUBISHI Lancer Evo IX
«Στην τρίτη απογευματινή ειδική χάσαμε 20 δλ. από μια μικρή έξοδο, καθώς χρειάστηκε να βάλουμε όπισθεν. Παρ’ όλα αυτά, ευχαριστηθήκαμε πολύ οδηγικά. Δυστυχώς, το απογευματινό πέρασμα ήταν για εμάς σαν «πρώτο», λόγω του προβλήματος στην κολόνα του τιμονιού το πρωί. Με ενοχλεί λίγο το γεγονός ότι οι χρόνοι μας είναι αργοί, παρ’ όλα αυτά το ευχαριστιόμαστε».

25    ΧΑΛΚΙΑΣ Ευθύμιος - ΣΟΥΚΟΥΛΗΣ Κωνσταντίνος        SUBARU Impreza WRX STI
«Πειραματιζόμαστε με τις αναρτήσεις του αυτοκινήτου, και εγώ προσπαθώ να το βρω. Κατά τα άλλα, δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα, και όλα πήγαν καλά».

27    ΠΑΝΤΕΛΗ Πέτρος - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Κωνσταντίνος    MITSUBISHI Lancer EVO X
«Στην προτελευταία ειδική είχαμε ένα πρόβλημα στο ρεζερβουάρ, και ο κινητήρας έκανε διακοπές. Συνολικά, όμως, ήταν μια πολύ καλή ημέρα για εμάς. Σχετικά με αύριο, θα δούμε πρώτα την κατάταξη, και έπειτα θα αποφασίσουμε πώς θα κινηθούμε, αφού σκεφτούμε αν μπορούμε να καλύψουμε χρόνο από τους προπορευόμενους».

28    ΓΙΑΝΓΚΟΥ Παναγιώτης - ΚΥΡΙΑΚΟΥ Παναγιώτης    MITSUBISHI Lancer Evo IX
«Στην πρώτη ειδική χάσαμε χρόνο λόγω προβλήματος με τα φρένα μας. Επίσης, στις δύο τελευταίες ειδικές της ημέρας είχαμε πρόβλημα με τον κινητήρα που έκανε διακοπές, αλλά εντέλει δούλεψε. Η τελευταία ειδική είχε λάσπη και μας ταλαιπώρησε, αλλά συνολικά είμαστε ευχαριστημένοι».

51    ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ Γιώργος - ΜΑΧΑΙΡΑΣ Λεωνίδας    MITSUBISHI Lancer EVO IX
«Τελικά χάσαμε τα πάντα στην 1η ειδική, όπως αποδείχθηκε. Γνωρίζοντας ότι είναι σκληρή, μπήκαμε φυλαγμένα και χάσαμε χρόνο όταν πιάσαμε τον Καλτσούνη μέσα στην ειδική. Στο δεύτερο πέρασμα κινηθήκαμε πιο στρωτά και οι ειδικές ήταν ωραίες, είχαν ποικιλία: η Νέα Γραβιά ήταν σκληρή, η Άμφισσα γρήγορη και το Παλαιοχώρι τεχνικό. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι».

52    ΒΕΛΑΝΗΣ Βασίλης - ΒΕΛΑΝΗΣ Ιωάννης    MITSUBISHI Lancer Evo IX
«Στόχος επετεύχθη! Ακολουθήσαμε έναν ασφαλή ρυθμό στο 2ο loop. Στο Παλαιοχώρι 2 είχαμε μία έξοδο στο πατημένο κομμάτι, αλλά όλα καλά. Συγχαρητήρια σε όλα τα πληρώματα που τερμάτισαν, αύριο είναι μια καινούργια μέρα».


53    ΝΙΩΡΑΣ Γρηγόρης - ΚΑΚΑΛΗΣ Κωνσταντίνος    SUBARU Impreza WRX STI N12
«Η τελευταία ειδική ήταν περίεργη, καθώς το ανηφορικό κομμάτι ήταν ιδιαίτερα γλιστερό με τόση λάσπη. Είχαμε προβλήματα με τα ελαστικά (δεν ήταν τα ιδανικά) και το στήσιμο του αυτοκινήτου. Κατά τα άλλα όλα καλά».

56    ΑΛΥΓΙΖΑΚΗΣ Λευτέρης - ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ Μιχάλης    MITSUBISHI Lancer Evo IX
«Το απογευματινό σκέλος ήταν σαφώς καλύτερο από το πρωινό. Οδηγήσαμε πιο μυαλωμένα, με σωστές γραμμές και χωρίς υπερβολές, κάτι που βγήκε στους χρόνους. Ο τερματισμός μας ήταν ό,τι καλύτερο για να αποκτήσουμε αγωνιστικά χιλιόμετρα ως πλήρωμα. Τελικά το Ακρόπολις είναι... Ακρόπολις, δεν είναι καθόλου εύκολος αγώνας».

63    ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΟΣ Ιωάννης - ΜΠΑΚΛΩΡΗΣ Χρήστος        MG ZR
«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι, ενώ μας άρεσε πολύ το γεγονός ότι οι ειδικές είχαν πάρα πολύ κόσμο. Μόνο το Παλαιοχώρι μας τα χάλασε λίγο στο τέλος, λόγω της λάσπης, καθώς γλιστρούσαμε πολύ. Κινηθήκαμε γρήγορα, αλλά ταυτόχρονα και προσεκτικά, καθώς πάντα είχαμε στο μυαλό μας ότι σκοπός μας ήταν να τερματίσουμε. Είμαστε ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα».

73    "PAZONEN" - ΚΟΤΡΩΝΗΣ Αποστόλης        TOYOTA Yaris
«Ήταν μια υπέροχη, φανταστική ημέρα. Οι ειδικές διαδρομές ήταν καταπληκτικές, το Παλαιοχώρι γλιστρούσε στα κατηφορικά κομμάτια. Όλα καλά, καταφέραμε αυτό που θέλαμε και επιστρέψαμε στη βάση μας».

84    ΚΑΜΙΤΣΑΚΗΣ Στέφανος - ΜΠΑΡΔΑΚΗΣ Σπύρος    MITSUBISHI Lancer Evo IX
«Κοιτάξαμε να πάρουμε ό,τι μας έλειψε από τον Πύργο, δηλαδή την εμπειρία των αγωνιστικών χιλιομέτρων. Αντιμετωπίσαμε προβλήματα, τόσο μηχανικά όσο και σε οδηγικό επίπεδο, με δικά μου λάθη. Ό,τι μπορεί να προκύψει σε ένα Ακρόπολις, δηλαδή. Είμαι ευχαριστημένος που τερμάτισα, συγχαρητήρια στους νικητές».