Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

Την περίοδο του Πάσχα, οι περισσότεροι από εμάς αφήνουμε τα αστικά κέντρα και κατευθυνόμαστε προς κοντινούς ή μακρινούς προορισμούς.

Αυτές όμως τις γιορτινές μέρες, παρατηρείται πολύ μεγάλη αύξηση στον αριθμό των τροχαίων συμβάντων και τραυματισμών.
Συγκεκριμένα τα τροχαία που συμβαίνουν κατά την περίοδο του Πάσχα αποτελούν το 5% του συνόλου των τροχαίων που καταγράφονται ετησίως στην Ελλάδα.
 
Το 67% των θυμάτων είναι οδηγοί, το 16% επιβάτες και το 16% πεζοί. Μελέτες έχουν δείξει ότι 500 θάνατοι ετησίως (περίπου το 20%) θα μπορούσαν να αποφευχθούν, εάν όλοι οι χρήστες τροχοφόρων χρησιμοποιούσαν κράνος ή ζώνη ασφαλείας.


Για μία ακόμα χρονιά, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», σας θυμίζει:
Το 65% των τροχαίων, γίνονται στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, ποσοστό, το οποίο αυξάνεται κατά την περίοδο του Πάσχα. Παρόλα αυτά, μην εφησυχαζόμαστε στις πόλεις που θα έχουν λιγότερη κυκλοφορία – πολύ συχνά έχουμε σοβαρά ή θανατηφόρα τροχαία σε αυτές τις περιπτώσεις.
Ας φροντίσουμε λοιπόν:
 
Πριν από κάθε ταξίδι, να ελέγχουμε το όχημα με το οποίο θα κινηθούμε ώστε να πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας (έλεγχος πίεσης ελαστικών, στάθμης υγρών, συμπλέκτη, φρένων κ.α.).
Αποφύγετε να αναχωρήσετε νύχτα (από τις 10 το βράδυ έως τις 6 το πρωί)
Φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά, να μην έχουμε καταναλώσει αλκοόλ ενώ σε περίπτωση λήψης φαρμάκων πρέπει πριν, να διαβάσουμε εάν υπάρχει απαγόρευση οδήγησης στις σχετικές οδηγίες.
Το 24% των Ελλήνων, δηλαδή περίπου ένας στους τέσσερις, πάσχει από χρόνια έλλειψη ύπνου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και επομένως βρίσκεται καθημερινά σε κίνδυνο όταν πιάνει το τιμόνι ].
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού φροντίζουμε να κάνουμε -κάθε δύο ώρες- στάσεις για ξεκούραση στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) ή σε ειδικούς χώρους στάθμευσης.


Μη διστάζετε να παραχωρήσετε το τιμόνι αν είσαστε κουρασμένοι. Ταξιδέψτε με φίλους, ώστε ο οδηγός να μπορεί να αλλάζει συχνά.
Χρησιμοποιούμε όλοι οι επιβάτες ζώνη ασφαλείας ενώ τα παιδιά πρέπει να κάθονται σε ειδικό παιδικό κάθισμα στις πίσω θέσεις, μέχρι την ηλικία των 12 ετών (έως βάρος 36 κιλά ή/και ύψος 1,35 μέτρα).
Έχουμε εύκολα προσβάσιμο όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό (πυροσβεστήρα, προειδοποιητικό τρίγωνο, πρώτες βοήθειες, ανακλαστικό γιλέκο, φακό) σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Τοποθετούμε τις πιο βαριές βαλίτσες και τα μεγάλα αντικείμενα στο χώρο αποσκευών με τρόπο που να εφάπτονται στην πλάτη των πίσω καθισμάτων ενώ, παράλληλα, δένουμε όλες τις αποσκευές με δίχτυ πρόσδεσης.
Προσέχουμε να μην υπάρχουν ελεύθερα αντικείμενα μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου διότι σε περίπτωση ανατροπής ή εκτροπής του οχήματος υπάρχει πιθανότητα τραυματισμού των επιβατών.


Διατηρούμε τις αναγκαίες αποστάσεις ασφαλείας ώστε να έχουμε τον απαραίτητο χρόνο αντίδρασης για την αποφυγή ενός ατυχήματος, σεβόμαστε την προτεραιότητα, οδηγούμε αμυντικά και συμπεριφερόμαστε με ευγένεια.
Κινούμαστε με κατάλληλη – βάσει των εξωτερικών συνθηκών και των νόμιμων ορίων – ταχύτητα καθώς το 33% των θανατηφόρων τροχαίων οφείλεται στην υπερβολική και ακατάλληλη ταχύτητα.
Παραμένουμε συγκεντρωμένοι στο δρόμο καθώς η απόσπαση της προσοχής του οδηγού αποτελεί σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου (χρήση κινητού τηλεφώνου, δυνατή μουσική, έντονες συζητήσεις κ.ά.).
 
Η ασφάλεια στο δρόμο είναι δικαίωμα όλων μας, είναι όμως και υποχρέωση όλων. Η υπερβολική αυτοπεποίθηση, το αίσθημα σιγουριάς πως δεν θα συμβεί κάτι αρνητικό σε εμάς, η επιθετικότητα, έχουν συχνά, άσχημα αποτελέσματα.

ΠΗΓΗ : newsbomb.gr

Περισσότερα...