Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

Με γραπτή επιστολή με τον τίτλο <<Μικροπολιτική και Ανώτατη Εκπαίδευση>> απαντά ο πρόεδρος του ΤΕΙ Λαμίας σε όσα είχε δημοσιοποιήσει ο δημοτικός σύμβουλος Τάκης Συλεούνης .


Ο κ. Συλεούνης είχε τονίσει μεταξύ άλλων πως χάθηκε το τμήμα ηλεκτρολογίας από το ΤΕΙ Λαμίας αφήνοντας αιχμές  για απραξία από την πλευρά της διοίκησης του ιδρύματος και για αδράνεια στον τομέα της στελέχωσης και της διεκδίκησης .


Ο πρόεδρος του ΤΕΙ Λαμίας Πέτρος Λάμψας  απαντά στον κ. Συλεούνης μέσω του radiomemory.gr  ότι  υπάρχουν  εσφαλμένα στοιχεία  στα λεγόμενά του σημειώνοντας ότι το ίδρυμα είναι υποστελεχωμένο  απο πληθώρα λαθών του  παρελθόντος από την πλευρά της Πολιτείας .


Ο Πρόεδρος του ΤΕΙ  σημειώνει  ότι << Η παρούσα διοίκηση εργάζεται προς την κατεύθυνση ανάπτυξης του ιδρύματος και διεκδικεί από την πολιτεία με γνώμονα τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και προς το συμφέρον του φοιτητή. Οι γνωστές σε όλους διαφορετικού τύπου λογικές του παρελθόντος, που διαμόρφωσαν τη σημερινή πραγματικότητα των ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Στερεάς Ελλάδας, δεν εκφράζουν τη διοίκηση του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας...>>

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Τις προηγούμενες μέρες δημοσιεύθηκε στον ιστότοπό σας άρθρο του δημοτικού συμβούλου Τάκη Συλεούνη υπό τον τίτλο: «Θα αφήσουμε να χαθεί το Τμήμα Ηλεκτρολογίας του ΤΕΙ στη Λαμία;»
Στο άρθρο-παρέμβαση αναφέρονται εσφαλμένα στοιχεία για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα τμήματα αυτά: ο κ. Συλεούνης αναφέρει α) ότι στο Τμήμα Ηλεκτρολογίας υπηρετούν 10 μόνιμοι εκπαιδευτικοί ενώ υπηρετούν 8 (από τους οποίους δύο μετακινούνται στο ΤΕΙ Θεσσαλίας άρα τελικά 6), και β) ότι στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων υπηρετούν 6 εκπαιδευτικοί ενώ η αλήθεια είναι ότι δεν υπηρετεί κανένας.


Η απόφαση της διοίκησης του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας στο σχετικό ερώτημα του ΥΠΕΘ αναφέρει τα εξής: «Προτρέπει κατά σειρά προτεραιότητας στην επαναλειτουργία των Τμημάτων i) Εμπορίας και Διαφήμισης στην Άμφισσα και ii) Διοίκησης Επιχειρήσεων στα Ψαχνά, εφόσον όμως διασφαλισθεί η στελέχωσή τους με διορισμό επαρκούς μόνιμου Εκπαιδευτικού Προσωπικού και η χρηματοδότηση της λειτουργίας τους χωρίς επιβάρυνση της λειτουργίας άλλων Τμημάτων του Ιδρύματος.»


Όπως εξήγησα προφορικά στον κ. Συλεούνη στο μεσημεριανό δελτίο ειδήσεων του STAR Κεντρικής Ελλάδας, την Πέμπτη 23/3, το Τμήμα Ηλεκτρολογίας δεν μπορούσε να προταθεί για επαναλειτουργία, διότι στο ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας λειτουργεί ίδιο τμήμα στα Ψαχνά. Συνεπώς δεν θα μπορούσε να επαναλειτουργήσει το Τμήμα Ηλεκτρολογίας στη Λαμία διότι σε αυτή την περίπτωση θα είχαμε δύο τμήματα με τον ίδιο τίτλο στο ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.


Το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας είναι σοβαρά υποστελεχωμένο. Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας αντιστοιχεί ένα εκπαιδευτικός σε κάθε 98,2 φοιτητές, η έκτη χειρότερη αναλογία μεταξύ των 14 ΤΕΙ της χώρας και η δεύτερη χειρότερη αν ληφθεί υπόψη το μέγεθος και η διασπορά του (δείτε εδώ https://www.esos.gr/arthra/ 42785/analogia-foititon-kai-didaskonton-sta-panepistimia-kai-tei-kai-antistoiha-i-katanomi

Παρά τη σοβαρή υποστελέχωση του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας το ΥΠΕΘ δεν χρηματοδότησε την πρόσληψη έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού. Η κατανομή των πιστώσεων για την πρόσληψη έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού βρίσκεται εδώ: https://www.esos.gr/ arthra/46356/katanomi-pistoseon-panepistimia-kai-tei-gia-tin-proslipsi-ektaktoy-

 

Όπως φαίνεται στον παραπάνω σύνδεσμο στο ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας δόθηκαν πιστώσεις για 0 (μηδέν!) θέσεις για το ακ. έτος 2016-2017. Αυτό σημαίνει πως λειτουργούμε καταναλώνοντας τα ταμειακά μας διαθέσιμα.
Στη συνάντηση των προέδρων των ΤΕΙ με τον Υπουργό Παιδείας για την επαναλειτουργία των τμημάτων που έθεσε σε καθεστώς μετάβασης το σχέδιο «Αθηνά», ο υπουργός επανέλαβε αυτό που γνωρίζουν όλοι οι Έλληνες: ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα νέων θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών των ιδρυμάτων. Μετά από αυτή τη δήλωση ήταν προφανές ότι δεν μπορούσε να λειτουργήσει κανένα από τα μεταβατικά τμήματα στο ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας. Επειδή τα ιδρύματα είναι αυτοδιοικούμενα, το κάθε ίδρυμα υπέβαλλε στο Υπουργείο τις προτάσεις του για την επαναλειτουργία ή μη των μεταβατικών του Τμημάτων, με κριτήρια που δεν μπορώ να γνωρίζω και κατ’ επέκταση να σχολιάσω.
Το ότι επιχειρείται στο κείμενο να εννοηθεί ότι θα πρέπει να λειτουργούν τμήματα ως αποτέλεσμα άσκησης «πιέσεων» ανάλογα με τις προσβάσεις της κάθε τοπικής κοινωνίας στην εκάστοτε πολιτική ηγεσία με βρίσκει κάθετα αντίθετο. Είναι, κατά τη γνώμη μου, ο λόγος που βρισκόμαστε στο σημερινό αδιέξοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και ως κοινωνία γενικότερα.
Η διοίκηση του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας έλαβε τις αποφάσεις της με αμιγώς εκπαιδευτικά κριτήρια. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση, προκειμένου να είναι αποτελεσματική, θα πρέπει να έχει σχεδιασθεί κεντρικά, με κοινωνική λογοδοσία και στόχο να διαμορφώσει τους πολίτες που θα επωμιστούν το βάρος της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας λαμβάνοντας υπόψη τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα.
Ο σφιχτός εναγκαλισμός της μικροπολιτικής στην ανώτατη εκπαίδευση οδήγησε ήδη σε ασφυξία το Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας. Ο τοπικισμός και η εργαλειακή χρήση της ανώτατης εκπαίδευσης για την εξυπηρέτηση κομματικών και παραταξιακών σκοπιμοτήτων, αποδεικνύει ότι δεν έχουμε διδαχθεί από ό,τι συνέβη στο Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας: ιδρύθηκαν τμήματα χωρίς σχεδιασμό και προσωπικό (και αυτό παρουσιάστηκε ως επιτυχία) αλλά και χωρίς στοιχειώδη πρόβλεψη για τη στέγασή τους και τις στοιχειώδεις ακαδημαϊκές υποδομές.
Ο Πρόεδρος και η διοίκηση του ιδρύματος έχουν την ευθύνη να παρέχουν υψηλού επιπέδου εκπαίδευση στους φοιτητές, η οποία θα πρέπει να πληροί ακαδημαϊκά κριτήρια, με μοναδικό γνώμονα το όφελος των φοιτητών. Η πολιτεία έχει την ευθύνη να παρέχει τους απαραίτητους πόρους στα ιδρύματα. Η διοίκηση εισηγείται προς την πολιτεία λαμβάνοντας υπόψη τους πόρους που της διατίθενται.
Η παρούσα διοίκηση εργάζεται προς την κατεύθυνση ανάπτυξης του ιδρύματος και διεκδικεί από την πολιτεία με γνώμονα τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και προς το συμφέρον του φοιτητή. Οι γνωστές σε όλους διαφορετικού τύπου λογικές του παρελθόντος, που διαμόρφωσαν τη σημερινή πραγματικότητα των ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Στερεάς Ελλάδας, δεν εκφράζουν τη διοίκηση του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.

Περισσότερα...