Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

        

Την Τετάρτη, 19/7/2017, συζητήθηκε στην ολομέλεια της Βουλής το σ/ν : "Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις", με εισηγητή τον Βουλευτή Φθιώτιδας του ΣΥΡΙΖΑ, Απόστολο Δ. Καραναστάση.

Ο νέος οργανισμός που δημιουργείται, αντικαθιστά τον ΟΑΣΘ που, σε όλο το χρονικό διάστημα λειτουργίας του, του έχουν καταβληθεί από το Ελληνικό Δημόσιο εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ μόνο τα τελευταία οχτώ χρόνια. Καταβάλλονται δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως βάσει της οικονομικής συμφωνίας, ενώ η διοίκηση και οι μέτοχοι του Οργανισμού παρότι όφειλαν, δεν εφάρμοζαν το κοινοτικό και εθνικό νομικό πλαίσιο χρηματοοικονομικής διαφάνειας και λογοδοσίας.

Έτσι, σήμερα, ο Οργανισμός έχει ήδη συσσωρευμένες υποχρεώσεις προς τα ασφαλιστικά ταμεία που ανέρχονται στο ποσό των 41 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ συνολικά έως σήμερα οι οικονομικές υποχρεώσεις ξεπερνούν συνολικά τα 120 εκατομμύρια ευρώ, μεταξύ των οποίων ποσό άνω των 38 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο αν και του έχει καταβληθεί μέσω των αντισταθμιστικών καταβολών του Ελληνικού Δημοσίου, εν τούτοις αυτός το έχει αναλώσει για λειτουργικές του δαπάνες.

Πρόκειται, λοιπόν, για μια σημαντική νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης, που εξυγιαίνει τον χώρο των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, στοχεύοντας :

- Στον εκσυγχρονισμό και αποδοτικότερο συντονισμό όλων των αστικών συγκοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης

- Σε ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες, μέσω ενός ολοκληρωμένου και αποδοτικού συστήματος μεταφορών υψηλού επιπέδου

- Στην προστασία της Εθνικής Οικονομίας

- Στην εναρμόνιση του εθνικού δικαίου με τον Κανονισμό 1370/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

- Στο άνοιγμα του φορέα των αστικών συγκοινωνιών στην τοπική κοινωνία και τις παραγωγικές τάξεις της περιοχής

Ο επιχειρούμενος με την νομοθετική ρύθμιση εκσυγχρονισμός των αστικών συγκοινωνιών, αφ’ ενός μεν θα εξαλείψει κάθε οικονομική ζημία από τη μη προσήκουσα, μέχρι σήμερα, λειτουργία της αστικής συγκοινωνίας με λεωφορεία και κάθε ταλαιπωρία και οικονομική επιβάρυνση των εργαζόμενων, των εμπόρων, των επαγγελματιών, των φοιτητών, των μαθητών και εν γένει των κατοίκων της περιοχής, αφ’ ετέρου δε, η ομαλή και σύγχρονη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών θα τονώσει την αγοραστική κίνηση και θα κάνει τουριστικά ελκυστικότερο το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.

Θα πάψει, τέλος, η υπέρμετρη και δυσανάλογη με το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο, οικονομική επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου από τη μέχρι σήμερα λειτουργία του ελλειμματικού και κοστοβόρου Ο.Α.Σ.Θ.

  1. Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Έρευνας & Τεχνολογίας

Η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής, στα πλαίσια του έργου της, είχε προγραμματίσει να ασχοληθεί με το φαινόμενο των σεισμών στον Ελλαδικό χώρο, την κατάσταση των υπαρχουσών κατασκευών, την "θωράκιση" της χώρας έναντι του σεισμικού κινδύνου και τον επί του θέματος σχεδιασμό της πολιτικής προστασίας.

Με αφορμή τον πρόσφατο σεισμό της Λέσβου και στα πλαίσια του ανωτέρω προγραμματισμού, η Επιτροπή συνεδρίασε, υπό την προεδρία του Βουλευτή Φθιώτιδας του ΣΥΡΙΖΑ, Απόστολου Δ. Καραναστάση, την 19-7-2017 με θέμα : «Η ανισότητα μπροστά στον σεισμικό κίνδυνο».

Ο εισηγητής του θέματος, ομότιμος καθηγητής του Ε.Μ.Π., κ. Θεοδόσης Τάσιος, ανέλυσε σφαιρικά και διεξοδικά την κατάσταση των υπαρχουσών κατασκευών στην Ελλάδα και τα μέτρα, τεχνικά και πολιτικά, που πρέπει να ληφθούν για την προστασία τους από τον σεισμικό κίνδυνο.

Στα πλαίσια του προγραμματισμού της, η Επιτροπή θα ασχοληθεί στην επόμενη συνεδρίασή της, την 31-7-2017, με την πολιτική προστασία έναντι των σεισμών. Το θέμα, που καθίσταται εξαιρετικά επίκαιρο λόγω του προχθεσινού μεγάλου σεισμού που έπληξε την Κω, θα εισηγηθεί ο καθηγητής κ. Ευθύμης Λέκκας, πρόεδρος του Ο.Α.Σ.Π.